Negresa rapida cu Oreo


Reteta de la Dana Szocs


Eu nu am facut niciodata pana astazi negresa pentru ca nici gustul pe unde am mancat nu mi-a placut,si nu intelegeam de ce mananca lumea asa o prajitura cleioasa pe care cu greu o poti mesteca.Intamplarea a facut ca sa vad la Tv in una din emisiunile lui Lorraine Pascale,exact aceasta reteta de negresa cu biscuiti oreo,si vazand acolo textura prajiturii mi s-a parut ca nu ar fi asa cleioasa cum am vazut pana acum,asa ca am zis sa o incerc si eu…si bine am facut caci…tare buna mai este

Am folosit:
8 oua
400 gr ciocolata
2 linguri cacao
330 gr unt
450 gr zahar
3 plicuri zahar vanilat
4 linguri faina
400 gr biscuiti oreo

Ciocolata trebuie rasa pe razatoarea mare,sau daca aveti o puteti da prin blender,eu asa am facut pt a o marunti.

Intr-o craticioara punem untul la topit si cand este topit complet,punem peste el ciocolata maruntita,cacao si amestecam pana cand se omogenizeaza si obtinem o crema fina.

Intr-un castron batem bine cu mixerul ouale,pana cand fac spuma,apoi punem in 2 transe zaharul amestecand bine de tot cu mixerul,pentru a aera ouale.Nefolosind praf de copt la aceasta reteta este nevoie ca ouale sa fie bine batute si sa fie aerate.Dupa ce zaharul s-a topit,adaugam peste oua crema de ciocolata cu unt,aceasta o turnam usor pe marginea castronului pentru a nu strica bulele de aer ale oualor,adaugam apoi si faina si amestecam usor de jos in sus cu o spatula.

Jumatate din cantitatea de biscuiti i-am rupt bucati si i-am incorporat in aluat,cealalta jumatate i-am pus deasupra dupa ce am pus aluatul in tava.

Am dat prajitura la cuptor pentru aproximativ 40 min,dar e in functie de ce cuptor aveti,asa ca e mai bine sa verificati cu scobitoarea daca e coapta prajitura sau nu.Optional se poate presara cu zahar pudra…eu insa, nu am facut asa.

Cantitatile folosite de mine in aceasta reteta sunt pentru o tava mare,asa ca daca aveti o tava normala,puteti injumatati toate cantitatile.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu