Pui tandoori si orez cu flori de hibiscus


Reteta de la Dana Szocs


Imi doream de tare multa vreme sa fac reteta asta de pui tandoori. Nu cred ca mai e un secret faptul ca sunt fascinata de condimentele indiene si in general de condimente cu arome mai puternice,asa ca puiul tandoori este o reteta pe care nu o puteam rata,mai ales ca este extrem de aromat si foarte fraged.

Am folosit:

1 pui

5 linguri iaurt

Pentru amestecul tandoori:10 gr praf usturoi; 10 gr cuisoare macinate; 30 gr coriandru; 10 gr schinduf; 10 gr scortisoara macinata;10 gr piper macinat; 15 gr nucsoara praf; 25 gr chimen;10 gr cardamon; 10 gr praf colorant rosu.

5 cepe

Pentru orez:

orez basmatti

pudra de flori de hibiscus

1 lingurita harissa

Puiul: Am spalat bine puiul si l-am asezat intr-un castron.In alt bol am pus iaurtul si apoi condimentele,am amestecat bine pana cand amestecul s-a omogenizat,colorantul i-a dat o frumoasa culoare rosie.Pulpele si pieptul le-am crestat pana la os si apoi am pus iaurtul cu condimente peste pui acoperindu-l bine si l-am lasat la frigider de seara pana a 2-a zi.

A doua zi am taiat cele 5 cepe in felii groase de aproximativ 2 cm,intr-o tava de yena am pus putin ulei,apoi rondelele de ceapa si peste ceapa am asezat puiul,l-am lasat la cuptor la foc mic aproximativ 2 ore pana cand s-a patruns bine si carnea se defascea deja de pe os.

Dupa ce puiul a fost gata,in tava yena a ramas un sos cu zeama de la pui,ulei si feliile de ceapa.Am pus acest amestec intr-un bol inalt si cu ajutorul blenderului de mana l-am transformat intr-un sos fin si aromat.

Orezul: La o masura de orez basmati eu pun 2 masuri de apa.Intr-o tigaie am pus 2 linguri de unt,pe care l-am lasat sa se topeasca,am adaugat pudra de flori de hibiscus si o lingurita de harissa,apoi am pus orezul,am amestecat bine si apoi am pus apa. Am lasat orezul pe foc pana cand apa s-a absorbit si bobul era fiert.

Am servit orezul alaturi de puiul tandoori…foarte bun si aromat si va recomand cu drag sa incercati aceasta reteta!

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu