Rulada diplomat


Reteta de la Dana Szocs


Pentru ca nu am facut niciodata,imi doream sa fac si eu o prajitura diplomat… fie rulada,fie tort…am ales pana la urma rulada,la cererea speciala a iubitului meu.Am tot cautat pe internet insa,cate retete am gasit nu semana una cu cealalta…pana la urma un Chef caruia ii multumesc pe aceasta cale,m-a ajutat cu o reteta care chiar mi-a amintit de copilarie si astfel rulada mea a fost foarte apreciata! Trebuie sa spun,ca in stilul meu…am modificat putin reteta insa acest fapt nu a afectat calitatea ruladei si a fost delicioasa!

Am folosit pentru blat:
10 oua
10 linguri zahar
10 linguri faina
3 plicuri zahar vanilat
esenta eucalipt
Pentru crema:
3 oua
200 ml lapte
150 gr zahar
esenta vanilie
700 gr smantana naturala
200 gr frisca lichida
10gr gelatina (foi)
compot de ananas

Mentiunea pe care doresc sa o fac inca de la inceput e ca eu am folosit ingredientele pentru a face 2 rulade,daca nu doriti decat 1 injumatatiti toate cantitatile.

Blatul: Albusurile le-am separat de galbenusuri,le-am batut spuma tare cu un praf de sare,galbenusurile le-am frecat bine cu zaharul pana cand si-au dublat volumul,apoi am adaugat peste galbenusuri si faina si esenta,am amestecat bine.La sfarsit cand totul era perfect omogenizat am adaugat si spuma de albusuri si am amestecat usor pentru a nu strica spuma.

Pentru ca tava mea era destul de intinsa,aluatul meu s-a copt foarte repede,cam 12-15 minute,insa e bine sa incercati cu scobitoarea inainte de a scoate blatul din cuptor.

Dupa ce aluatul s-a copt,l-am rasturnat pe un prosop de bucatarie umezit si foarte bine stors,am rulat rulada si am lasat-o sa se raceasca la temperatura camerei.

Crema: Intr-o craticioara am pus ouale,laptele si zaharul,le-am amestecat bine cu telul si apoi le-am pus la foc foarte mic,amestecand continuu pana cand crema s-a ingrosat putin.Foile de gelatina le-am inmuiat in zeama de la compot pentru 2-3 minute,apoi le-am scurs bine si le-am adaugat in crema fierbinte (dupa ce am luat crema de pe foc),amestecand foarte bine.Am dat crema la racit.

Smantana si frisca lichida le-am pus intr-un castron si le-am batut bine cu mixerul pana cand frisca s-a intarit.

Am amestecat o parte de frisca cu crema racita,o alta parte am pastrat-o pentru a orna rulada…cam jumatate din cantitate.

Am desfacut aluatul de rulada din prosopul umed,l-am intins usor,am pus cateva linguri de crema,bucati de ananas si am rulat la loc.Am decorat rulada cu frisca si bucati de ananas.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu