Tort cu mere intregi (2)


Reteta de la Dana Szocs


Am facut acest tort pentru ca inca mai am muuulte mere si imi pare rau sa le las asa singure si neconsolate asa ca incerc de fiecare data sa fac ceva bun si dulce cu ele,altceva decat am mai facut pana acum ca sa va pot oferi diverse retete daca vreodata aveti multe mere si nu mai aveti idei 

Am folosit:

12 mere curatate de coaja si cotor
10 nuci (pentru a umple merele)
150 gr unt
3 plicuri zahar vanilat+zahar tos 2-3 linguri
1 lingurita scortisoara
Pentru blat:
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri ulei
3 plicuri zahar vanilat
esenta de vanilie
9 linguri faina
2 plicuri praf de copt

Prima data m-am ocupat de mere,le-am curatat de coaja si cotor,le-am introdus in mijloc (de unde am scos cotorul) miez de nuca,apoi le-am asezat intr-o cratita (se poate si in forma de tort insa momentan a mea e putin defecta).Am presarat peste mere zaharul,scortisoara si am pus untul,apoi am dat cratita la cuptor,unde am lasat-o cam 20-25 minute pentru ca merele sa se inmoaie bine.Intre timp m-am ocupat de blat.Am separat galbenusurile de albus,galbenusul l-am frecat bine cu zaharul pana si-a dublat volumul,am adaugat apoi peste ele uleiul,faina,esenta si praful de copt.

Albusurile le-am batut spuma tare si apoi am pus peste ele galbenusurile amestecate cu celelalte ingrediente,am amestecat usor pentru a nu strica spuma de ou si apoi,am turnat acest aluat peste merele coapte si am introdus din nou oala in cuptor,unde a stat pana aluatul s-a copt complet (verificati cu scobitoarea).

Am lasat putin tortul in oala sa se raceasca,apoi am pus pe gura oalei o farfurie mare si am intors oala invers,in asa fel incat merele acum erau deasupra.Optional se poate orna cu frisca,sau orice altceva va place,in cazul meu …nu s-a mai putut pentru ca ai mei nu au mai avut rabdare,asa ca nici nu s-a racit bine ca s-a si mancat 

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Un comentariu:

  1. argetoianu ileana14 ianuarie 2014 la 12:29

    da este tortul preferat al fam. mele, intr-adevar este super noi le spunem,,mere in jeleu,,!

    RăspundețiȘtergere