Tort caramel cu fundite de ciocolata


Reteta de la Paula Gafitescu

Daca ar fi sa vina sfarsitul lumii pe 21 decembrie, stiu sigur ca ultimul lucru pe care as vrea sa-l mananc ar fi ciocolata, si nu oricum....ciocolata intr-un tort dulce cu crema de caramel delicios si rauri de ciocolata :) Avand in vedere ca am fost provocata de bucatarul maniac sa gatesc o reteta 'apocaliptica'...am facut tort.
Apocaliptic sau nu, pentru mine nu cred ca ar fi fost alta alegere...bine fie, ar fi putut fi, dar tot la un tort cu ciocolata s-ar fi ajuns :)

Blat
5 oua
5 linguri faina
1 lingura cacao neagra
6 linguri zahar
2 linguri ulei
1 lingurita praf de copt

Crema
150 ml lapte
2 galbenusuri
7 linguri zahar
1 lingura cacao
5 gr gelatina
200 ml smantana pentru frisca
1 lingurita zahar pudra
25 gr fulgi de ciocolata

Sirop
2 linguri zahar
150 ml apa
1 lingurita esenta de rom

Decor
130 gr ciocolata menaj

Timp de preparare: 1 ora Timp de coacere: 30 min.

Pregatim blatul, care poate fi facut si cu o seara inainte. Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare. Adaugam cate o lingura de zahar pe rand si mixam bine pana cand zaharul e complet topit, abia pe urma adaugam si urmatoarea lingura. Faina o cernem inpreuna cu cacaoa iar galbenusurile le amestecam putin cu uleiul.
Peste albusurile batute spuma turnam galbenusurile si amestecam usor (f usor) pana la incorporare. La fel procedam si cu faina, amestecam cu grija ca sa nu scoatem aerul din albusuri.

Tapetam cu ulei si faina o forma rotunda de copt de dimensiuni 20-21cm. Cuptorul il preincalzim la 180 de grade. Punem blatul la cuptor si-l coacem timp de 25-30 de minute, pana cand trece testul cu scobitoarea. Scoatem blatul pe un gratar si-l lasam la racit.

Gelatina o punem la hidratat in 3-4 linguri de apa rece.
Zaharul il punem la caramelizat intr-o tigaie teflonata. Cand s-a topit complet si incepe sa capete culoare turnam laptele si amestecam energic, lasam pe foc mic. Galbenusurile le amestecam cu cacaoa si punem 2-3 linguri de lapte fierbinte peste ele, amestecam bine...dupa care transferam galbenusurile in tigaia cu caramelul si lasam totul la foc mic pana se ingroasa. Luam tigaia de pe foc, adaugam gelatina si mixam energic pentru a o distribui uniform. Lasam crema de caramel la racit la temperatura camerei.

Frisca o batem spuma tare cu o lingurita (cu varf) de zahar pudra dupa care o incorporam usor in crema caramel (ajunsa la temperatura camerei). La final adaugam fulgii de ciocolata si dam la rece pentru jumatate de ora.

Pregatim siropul: punem pe foc apa, zaharul si esenta de rom pana cand zaharul e complet topit.
Taiem blatul in doua pe orizontala, insiropam usor cele doua blaturi (eu nu am exagerat cu insiroparea pentru ca blatul nu mi s-a parut a fi foarte sec). Punem o parte din crema peste primul blat, deasupra punem celelalt blat si imbracam tortul in crema ramasa. Dam la rece.

Urmeaza partea distractiva a acestui tort, formarea funditelor...Mie mi-au dat putina bataie de cap, dar pana la urma am reusit eu sa le pun cumva pe tort. Dar cum facem? Topim ciocolata pe bain marie (nu a fost neagra, deci nu am avut nevoie de ulei/unt sau alt fel de grasime). Rupem 4 fasii de folie de aluminiu de 10 cm latime, si intindem ciocolata pe toata lungimea cu ajutorul unui cutit. Incretim usor folia astfel incat sa obtinem onduleuri. Le lasam la rece pana se intareste ciocolata.

Onduleurile mele au fost putin cam naravase si nu au vrut sa se desprinda de pe folie fara a se rupe pe la 'incheieturi' dar le-am pus pe tort cu tot cu aerul lor mai rebel :P

A fost ceva de munca pentru acest tort, dar a fost extrem de bun, cu greu l-am putut imparti cu cineva :)

Enjoy!


Mai multe retete delicioase de la Paula gasiti pe blogul ei Enjoy dessert!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu