MURATURI ASORTATE


Reteta de Maria Udrea

INGREDIENTE:

Pentru legume si fructe:
gogonele
castraveciori
morcovi
telina(radacina si frunze)
sfecla rosie
sfecla alba
gutui
mere
struguri
rondele de hrean
Pentru partea lichida:
1 L otet
4 L apa
600 gr zahar
6 linguri sare
Condimente:
boabe de piper
boabe de mustar
coriandru
marar uscat(codite si maciulii)
foi de dafin
crengute de visin
catei de usturoi

MOD DE PREPARARE RETETA MURATURI ASORTATE:
Am spalat legumele si le-am lasat la scurs. Radacinoasele le-am curatat si le-am taiat felii astfel incat sa le fac loc printre gogonele si castraveciori, deoarece acestia nu se aseaza uniform. Merele si gutuile le-am taiat in patru bucati. iar morcovii in doua. Am pus pe fundul borcanelor mararul uscat, cate 3 catei de usturoi si crengutele de visin si am asezat peste ele legumele si fructele cat am putut de bine, cu grija la struguri pentru a nu-i presa.
Am fiert otetul cu apa, sarea, zaharul si condimentele si l-am turnat fierbinte peste legumele si fructele din borcane si am pus imediat capacele. Le-am acoperit cu prosoape si le-am tinut asa pana cand s-au racit, apoi le-am trecut in camara.
De obicei pun si varza alba si rosie, dar de data aceasta am optat pentru a pune mai multa sfecla care va colora compozitia lichida foarte frumos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu