Sos "mama" (sos de legume)



Reteta de la Ioana Tone 

Un sos mostenire de la mama, sos care merge la orice mancarica chiar si mancat pe paine pe port de zacusca.

1 1/2 kg ceapa
800 gr morcovi
800 gr ardei capia
300 ml ulei
2 l sos de rosii
sare
Ceapa am curatat-o si tocat-o marunt, morcovii la fel.Ardeii i-am copt (cu o zi inainte) si i-am taiat bucatele.

Trebuie sa va inarmati cu ceva rabdare sa treceti peste multele lacrimi varsate datorita cepei,dar se merita. Eu am avut conserve de rosii chery tare bune si am pus in Thermomix , le-am mixat putin si apoi le-am fiert vreo 10 minute.


Intr-o oala incapatoare (e bine sa puneti de la inceput in una mai mare ca sa nu patiti ca mine ca a trebuit sa mut din oala de 5 l in cea de 7) se pune uleiul la incins si apoi ceapa,lasandu-se pana scade apa lasata de ceapa, dupa care se adauga morcovii si ardeii.
Se amesteca bine ,dupa care se adauga si sosul de rosii.
Se lasa la foc mediu sa fiarba pana se ingroasa si scade putin.Cand e aproape gata se sareaza dupa gust.Eu n-am pus nici un fel de conservant,am adaugat doar un strop de sare mai mult, mai ales ca atunci cand am sa-l folosesc nu mai adug.
Dupa ce a fost gata am pus-o in borcanele sterilizate in prealabil si pentru a fi sigura ca totul o sa fie ok, am pus deasupra putin ulei cat sa faca un etans mai bun si sa nu se formeze floare. Inca o masura de precautie pentru o conservare mai buna a fost sa mai fierb inca putin dupa ce pusesem deja sosul in borcane.Intr-o oala pe fundul careia pusesem un prosop am pus borcanele si am adaugat apa pana in dreptul capacului dand la fiert inca 10-15 minute.
Dupa ce le-am sterilizat si prin fierbere, le-am scos si bagat la culcarica sub patura pana a doua zi cand au fost gata de pus langa restul conservelor.

Mai multe retete delicioase de la Ioana gasiti pe blogul ei, Pasiune si culoare



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu