Pink Pavlova cu sos de zmeura si vin


Reteta de la Food Sinner 

Ingrediente:
4 albusuri la temperatura camerei
200g zahar fin/tos
3/4 lingurita cream of tartar sau otet de vin alb
1 lingurita amidon
1/2 lingurita esenta de vanilie sau alta aroma
1/4 lingurita colorant alimentar rosu

Preincalziti cuptorul la 110C. Pentru ca eu am un cuptor pe gaz, temperatura nu e mereu constanta, asa ca jumatate din timpul de coacere am lasat usa intredeschisa, proptind-o cu o lingura de lemn sau un prosop de bucatarie umed. Bezeaua nu trebuie sa se maroneasca, ci sa se usuce, sa-si pastreze culoarea si sa fie crocanta la exterior, in timp ce interiorul trebuie sa fie moale, dar nu sa curga.
Mixati albusurile cu otetul sau praful de tartar pana devin pufoase si formeaza tepi, piscuri ferme. Incepeti sa adaugati zaharul, lingura cu lingura, mixand continuu. (folositi un mixer de mana caci necesita ceva mixat )). Dupa ce ati adaugat tot zaharul, continuati sa mixati cel putin 5 minute sau pana nu se mai simte zaharul in compozitie. La final, adaugati amidonul si esenta pe care o doriti, precum si colorantul alimentar. Evident, puteti folosi orice culoare, eu am vrut sa obtin un roz pal. Veti obtine o bezea ferma, lucioasa, care isi mentine forma.
Asezati o foaie de hartie de copt intr-o tava si formati un disc de bezea sau mai multe, asa cum am facut eu. Daca optati pentru mini Pavlova, lasati putin spatiu intre discuri, caci ele vor creste la copt si riscati sa se lipeasca. Coaceti timp de 2h la temperatura indicata mai sus, apoi stingeti cuptorul si lasati prajiturile inauntru pana cuptorul se raceste complet. Caldura reziduala va usca tortuletele si mai mult.

Ingrediente sos de zmeura:
100g zmeura congelata
70g zahar
50ml vin alb/rosu sau apa simpla
1/2 stea de anason daca va place aroma
Puneti toate ingredientele intr-un vas pe foc si lasati sa dea cateva clocote, fara a amesteca prea mult pentru a nu distruge fructele. Lasati sa se raceasca inainte de folosire.

Pentru a finisa Pavlova, asezati pe o farfurie un disc de bezea, puneti deasupra o lingura buna de frisca batuta bine si acoperiti cu sos din belsug. Va recomand sa finisati fiecare prajiturica chiar inainte de servire, altfel se vor topi din cauza sosului. Pofta buna!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu