Cozonac cu mac


Reteta de la Alina Codrean  

Aveti nevoie de :
550 gr faina alba
300 ml lapte
70 gr zahar
100 ml ulei
coaja de lamaie
un praf de sare
30 gr drojdie proaspata
3 galbenusuri de ou
1 plic zahar vanilat
1 fiola esenta de rom
200 gr seminte de mac macinate
200 gr zahar
1/2 mar ras
1 galbenus+2 linguri lapte (pentru uns cozonacii)
Se prepara astfel:

-puneti 150 ml de lapte intr-o oala si il dati in clocot apoi il turnati peste 50 gr faina si amestecati totul energic pana se incorporeaza laptele
-lasati aceasta faina oparita sa se raceasca pana ajunge la temperatura camerei
-puneti drojdia intr-un pahar si adaugati 1 lingurita de zahar peste ea si amestecati energic pana drojdia devine lichida
-cand faina oparita cu lapte a ajuns la temperatura camerei (testati cu mana, daca puteti pune mana pe aluat este foarte buna temperatura) adaugati drojdia si amestecati pana se incoropreaza si lasati sa dospeasca aluatul 10-15 minute
-cei 150 ml lapte care au ramas ii puneti intr-un ibric si cand incepe sa fiarba laptele stingeti focul si adaugati zaharul si zaharul vanilat in lapte sa se topeasca
-am adaugat restul de faina (500 gr) intr-un bol si iar cand aluatelul de mai sus a dospit l-am pus peste faina si am inceput sa framant apoi am adaugar restul ingredientelor ramase in ordinea urmatoare : laptele, oualele, esenta de rom, coaja de lamaie si uleiul insa fiecare ingredient a fost pus in bol dupa ce ingredientul pus anterior a fost bine incorporat in aluat si framantat cateva minute
-am acoperit vasul si am lasat sa dospeasca aluatul pentru aproximativ 50 minute (pana aproape si-a triplat volumul)
-pana aluatul a dospit am pregatit umplutura de mac astfel : am macinat macul (eu am o masina de macinat mac insa cred ca merge si in blender ) apoi l-am pus intr-o oala impreuna cu 200 gr de zahar, jumatate de mar ras ( pentru a lega compozitia ) si 3-4 linguri de apa si am pus oala pe foc mic pana tot zaharul s-a topit si apa s-a evaporat si compozitia e legata bine
-lasati macul sa se raceasca bine inainte sa-l intindeti peste aluat
-cand aluatul a crescut frumos il impartiti in 3 parti egale (la fel procedati si cu macul) si pe spatiul de lucru bine curatat inainte puneti 1 lingura de ulei si cu o pensula sau cu degetele ungeti spatiul de lucru
-puneti peste ulei o bucata din aluat pe care o intindeti cu un sucitor ( nu foarte subtire caci altfel va vor crapa cozonacii la cuptor ) apoi luati o parte din mac si cu un cutit il intindeti pe toata suprafata aluatului, apoi cu grija rulati si puneti aluatul in forma deja acoperita cu hartie de copt sau unsa cu ulei
-procedati astfel cu ceilalti doi cozonaci
dupa ce toti trei au ajuns in forme ii mai lasati 10 minute asa, apoi ii ungeti cu un amestec de galbenus si 2 linguri de lapte si ii introduceti la cuptorul preincalzit la 200 grade (doar programul de coacere de jos) si ii lasati la cuptor pentru aproximativ 45-50 minute (verificand din cand in cand felul cum arata si testand eventual aluatul cu o scobitoare si daca aceasta iese uscata si curata aluatul este copt)
-cand sunt gata ii scoateti din cuptor apoi ii lasati in tavi 2-3 minute sa se racoreasca si usor cu ajutorul hartiei de copt ii scoateti din forme si ii lasati sa se raceasca total .

Pofta buna!

Mai multe retete delicioase gasiti pe blogul Alinei, Blog de sotie fericita    



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu