Turta dulce (4)


Reteta de la Magda Adina   

Vremea turtei dulci a cam trecut , insa eu am poftit la aceasta turta grozava acum vreo doua saptamani pe blogul Codrutei si mi-am promis ca o voi face !!

Nu pot insa trece de aceasta postare fara sa va rog sa intrati pe blogul Codrutei !!Este un blog superb in care ne vorbeste despre o pasiune fara sfarsit , si aceea de a face paine , paine in fel si chip !!! .. iar daca ii faceti o vizita , sunt sigura ca veti ramane uimiti de painile pe care le face . Eu cand trec pe acolo si le vad forma, culoarea si scoarta aceea nemapomenita , imi vine sa intind mana dupa un colt , dar cred ca mai degraba ii fac o vizita la Timisoara la urmatorul atelier de paine , ca ma gandesc ca dupa primul , mai urmeaza si altele !!!

Ingrediente ptr aluat :
150g + 330g faina
260 g zahar
125 apa
50 unt
1 ou
1/2 lingurita bicarbonat
1 vf cutit sare
coaja rasa de la o lamaie
1 /2 lingurita scortisoara
1 vf lingurita nucsoara
1 vf lingurita ghimbir
1 vf lingurita cuisoare

Ingrediente ptr.glazura:
un albus de ou
100 g zahar pudra cu aroma de vanilie
2 linguri de apa fierbinte

Din cantitatea da zahar data , puneti o lingura cu vf intr-o craticioara si topiti-l la foc mediu , pana zaharul se caramelizeaza si devine de un maroniu inchis.Turnati apoi cei 125ml apa clocotita ( aveti grija cand turnati apa!!) si mai lasati pe foc pana zaharul caramelizat, se topeste.

Amestecati intr-un castronel micut condimentele: scortisoara,nucsoara,ghimbirul si cuisoarele , apoi turnati mixul obtinut , adaugati si zaharul ramas si lasati totul la foc mediu , pana ce zaharul se topeste .Dupa ce acesta s-a topit, opriti focul si adaugati cele 150 g faina in siropul fierbinte , si amestecati cu o spatula , pana ce compozitia devine omogena , fara pic de cocoloase .Lasati compozitia sa se raceasca .

Intr-un bol mai maricel , amestecati restul de faina cu bicarbonatul si sarea .Turnati deasupra fainii , compozitia care ati lasat-o la racit .Adaugati oul , untul topit ( ca sa-l topiti repejor , il bagati 2 secunde la microunde ) si coaja rasa de lamaie . Amestecati bine toate ingredientele.

Pe o suprafata de lucru tapetata cu faina , puneti aluatul obtinut si framantati-l pana acesta devine elastic si nelipicios.

Umeziti o tava cu putina apa si puneti hartia de copt.Formati din aluatul obtinut, bilute cam cat o nuca potrivita , apoi le puneti in tava la o distanta de circa 2 cm . In timp ce formati bilutele , acoperiti tava cu un prosop usor umezit ptr ca acestea sa nu se usuce !!! Eu am uitat de aceasta operatiune si ale mele au iesit putintel uscatele , dar si asa , au fost grozav de bune.

Bagati tava in cuptorul preincalzit si coaceti turta dulce circa 15.20 min . Aluatul nu trebuie sa se inatreasca fff tare in timpul coacerii , ci trebuie sa ramana oarecum moale , ptr ca turta devine tot mai tare pe masura ce se raceste.

Eu le-am copt in doua ture deoarece nu am avut o tava ff mare , iar cantitatea de aluat ramasa am invelit-o in folie pana s-a copt prima tura de bilute .

Dupa ce turta dulce s-a copt , o scoateti din cuptor si o lasati sa se raceasca.

Intre timp , mixati albusul de ou , pana devine spuma , apoi treptat adaugati zaharul tos si mixati pana aceasta se tine tare. Puneti si cele doua linguri de apa fierbinte si mai mixati putin.

Luati 3-4 bucati din turta dulce coapta si racita , le puneti intr-un bol de plastic ( neaparat cu capac ), adaugati 2-3 linguri din spuma de mai sus , puneti capacul si scuturati vasul in toate partile ( mie chestia asta mi-a placut cel mai mult , acum stiu cum se glazureaza turta dulce !!!! ) .

Deschideti capacul , luati turtele glazurate si le puneti pe un gratar sau o farfurie .Continuati sa glazurati si celelalte turte !!!

Lasati glazura sa se intareasca , apoi papati.Noi am papat cateva bucati fara a mai avea rabdare sa se intareasca glazura.

Le puteti servi ca atare , ori langa o cana de ceai sau o cafeluta.Ptr noi au fost grozave langa lapticul de dimineata .

Mai multe retete delicioase de la Adina, gasiti pe blogul Cat`s Kitchen







2 comentarii:

  1. Poza arata bine dar reteta e prea complicata :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super bine...ca cele pe care le facea mama :) Intrebarea mea este: aluatul este suficient de tare sa-l pot taia cu forme? Presupunand ca intind o foaie mai groasa ;) Multumesc.

    RăspundețiȘtergere