Polpettone cu garnitura de ciuperci sote

Reteta de la Elena Dintoiu

De fiecare data cand raman in pana de idei si nu mai stiu ce sa gatesc ma inspir din caietul de retete al mamei. Iar de data aceasta am ales acest apetisant Polpettone. Il gustasem deja preparat de ea la cununia mea civila, fiind apreciat de toti invitatii.

Desi exista mai multe variante, cu diverse umpluturi, cum ar fi prosciuto crudo, cascaval, spanac, de data aceasta am ales sa raman fidela variantei clasice.

Ingrediente:

- 1/2 kg carne tocata amestec porc si vita,
- 50 gr. parmezan ras,
- 1 ou,
- 1/2 lingurita nucsoara,
- 3 felii de paine,
- 3 linguri de pesmet,
- 2 - 3 catei de usturoi,
- 200 ml. vin alb demisec,
- 200 ml. apa,
- 2 linguri ulei de masline,
- sare si piper dupa gust.
Carnea tocata se amesteca cu parmezanul, oul, nucsoara, feliile de paine inumuiate in apa, bine stoarse si maruntite, usturoiul pisat, 1 lingura de pesmet, sare si piper dupa gust.
Amestecam bine ingredientele si dam forma unui baton, pe care il asezam intr-o tava. Il ungem cu ulei de masline si presaram deasupra pesmetul ramas.
Turnam in tava apa si vinul si introducem la cuptor pentru aproximativ 40 minute.

L-am servit alaturi de ciuperci sote, pentru care am avut nevoie de:

- 500 gr. ciuperci champignon proaspete si mai mici (le-am ales mici pentru ca am dorit sa le prepar intregi)
- 1 lingurita boia iute
- 5 catei de usturoi,
- 4 linguri ulei de masline,
- 2 lingurite de oregano (eu am folosit uscat pentru ca d-asta am avut, dar in mod sigur gustul va fi de incomparabil cu oregano proaspat)
- sare si piper dupa gust.
Am spalat bine cipercile, le-am curatat si am taiat jumatate din fiecare piciorus.

Apoi le-am asezat in tigaie impreuna cu uleiul de masline. Le-am lasat la foc mic, cu capacul pus, pentru aproximativ 10 minute. Apoi am adaugat usturoiul pisat, boia, sare, piper si oregano. Am mai lasat pe foc inca cinci minute pana a secat toata apa care se lasase din ciupercute.

Polpettonele se feliaza si se aseaza pe platou alaturi de ciupercile sote.
Pofta buna!!!

Mai multe retete de la Elena gasiti pe blogul Bucatar din pasiune


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu