Ciorba de burta



Reteta de la Elena Dintoiu


Si-acum imi ploua in gura dupa un bol de ciorbita. Am pregati-to ieri si cum mai am cateva portii, promit ca imediat ce termin de scris ma duc sa-mi satisfac pofta.

Mai vrea cineva? Atunci dati fuguta la supermarket, cumparati-va ingredientele si apoi la cratita cu voi!!! :-)

Ingrediente:

- 1kg. burta de vita (eu am gasit-o la Carrefour proaspata, curatata dar nu si prefiarta)
- 2 morcovi,
- 1 pastarnac,
- 1 telina mica,
- 1 ceapa,
- 300 gr. de smantana sau chiar mai multa,
- 3 galbenusuri de ou,
- 5-6 catei de usturoi,
- 2 linguri de otet,
- 3 linguri de ulei de masline,
- sare dupa gust.
Am spalat bine burta si am fiert-o intreaga in 4 l apa cu putina sare, in oala sub presiune pentru 1 ora.

Apoi am scos-o din apa clocotita, am taiat-o fideluta si am pus-o iarasi la fiert pentru inca o jumatate de ora, alaturi de legumele intregi, curatate si spalate.

Intre timp am pregatit din usturoi un mujdei si am amestecat smantana cu galbenusurile, cele doua linguri de otet si o lingurita de mujdei.

Dupa expirarea ultimei jumatati de ora, am oprit focul, am scos legumele fierte si am lasat-o 10 minute sa se odihneasca. Apoi am adaugat vreo 10 linguri de ciorba in amestecul de smantana si galbenusuri, pe rand si amestecand dupa fiecare. Aceasta compozitie se toarna usor in ciorba.

Intr-o tigaie calim usor jumatate de morcov ras in cele trei linguri de ulei de masline. Apoi, adaugam uleiul ce a capatat o nuanta portocalie, deasura ciorbei.
Pofta buna!!!



Mai multe retete de la Elena gasiti pe blogul Bucatar din pasiune




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu