Pasca traditionala (2)


Reteta de la Rita Ilies

   Ingrediente aluat ( pentru o tavă cu diamentrul de 26 cm ):
320 g făină pentru cozonac
100 g zahăr
100 ml lapte cald
120 g brânză proaspătă de vaci
două gălbenușuri
50 g unt moale
un plic cu drojdie uscată
un plic cu zahăr vanilinat
un praf de sare
coaja de la o lămâie

   Ingrediente pentru umplutura de brânză:
300 g brânză de vaci
un ou + cele două albușuri rămase de la aluat
3 linguri cu griș
50 g unt
50 g smântână grasă
100 g stafide hidratate
coaja de la o lămâie
două plicuri cu zahăr vanilinat
un praf de sare
   Mai întâi de toate am frământat aluatul.
   Într-un castron încăpător am cernut făina și am amestecat-o cu drojdia uscată. Separat, într-un alt castron am amestecat brânza cu restul ingredientelor.
   Am făcut o adâncitură în făina din celălalt castron și am turnat în ea maglavaisul.
   Am frământat până când am obținut o cocă densă și elastică. Am lăsat-o să dospească aproximativ 45 de minute în loc cald.
   În timp ce aluatul a dospit m-am ocupat de umplutură.
   Am separat ouăle. Am pus albușurile deoparte.
   Într-un castron încăpător am amestecat brânza cu restul ingredientelor, obținând o cremă de brânză fină și aromată.
   După ce aluatul a dospit batem și albușul spumă tare și îl încorporăm ușor în crema de brânză.
   Am împărțit aluatul dospit în 3 părți egale. O parte am întins-o și am așezat-o pe fundul tăvii. Celelalte două bucăți de aluat le-am împletit și am realizat marginea păștii.
   Am pus umplutura de brânză în pască, apoi am uns-o cu grijă cu un ou bătut. Am mai lăsat-o să dospească 15 minute timp în care am încins cuptorul.
   Am copt-o 20 de minute la 170 de grade, apoi am crescut temperatura cuptorului la 180 de grade și am mai lăsat-o aproximativ 10 minute.
   Este o pască umedă, cu miros și gust îmbietor. Este apreciată de toată lumea pentru faptul că nu este seacă/uscată.
   Paște cu lumină și liniște în suflet! 

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu