Painici Laugenbrot (2)


Reteta de la Dana Szocs

Am vazut prima data reteta asta la Rita pe blogul ei http://culinary-rainbow.blogspot.ro/ si am stiut imediat ca trebuie sa incerc si eu minunatiile astea pentru ca aratau prea bine ca sa ratez asa ceva.Se fac extrem de usor,atat de usor incat le-as face zilnic daca nu as avea asa un program incarcat si nu as sta atatea ore in trafic.
Am folosit pentru painici:
1 kg faina alba 650
500 ml apa calduta
60 ml ulei vegetal
2 pliculete drojdie uscata
o lingurita zahar
o lingurita sare
seminte de in
Pentru a le opari:
2 l apa
4 linguri cu varf bicarbonat
1 1/2 linguri sare
Am pus faina intr-un castron,am incalzit putin apa (500 ml),am adaugat peste  faina drojdia,sarea,zaharul,uleiul si mai apoi apa calduta,amestecand si omogenizand aluatul.Dupa ce toata apa a fost incorporata am framantat bine aluatul pana cand a devenit elastic si atunci cand il apasam cu un deget isi revena la forma initiala.Intotdeauna procedez asa cu aluatul si atunci cand il apas usor si revine,stiu ca e bine framantat.
L-am lasat la dospit,aproximativ 40 minute (eu m-am luat cu curatenia,poate ca el crescuse mai devreme).Dupa ce aluatul a dospit,am pregatit o oala cu apa,bicarbonat,sare si am lasat-o sa fiarba,apoi am rupt bucati din aluat si am format painicile.Le puteti face cat de mari sau mici vreti,eu le-am facut de marimea unor chifle.Dupa ce apa a dat in clocot am introdus pentru cateva secunde painicile in ea,intorcandu-le pe ambele parti,apoi le-am scos intr-o tava tapetata cu hartie de copt,le-am crestat usor cu un cutit bine ascutit si am presarat deasupra seminte de in.Puteti folosi ce seminte aveti la indemana,sau daca nu va place puteti sa nici nu puneti.Le-am dat la cuptor aproximativ 20 minute,depinde de cuptor,sunt gata cand s-au rumenit frumos.Le-am scos apoi intr-un cos in care am pus un servet de bucatarie curat si uscat si le-am lasat sa se raceasca putin inainte de a le savura.
Eu am mancat una imediat cu branza camembert si ridichi,voi,le mancati cu ce aveti pofta,oricum la cat sunt de bune se pot savura si simple.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu