Paine cu dovleac



Reteta de la Marilena

Ingrediente:
- 550 g faina (tip 405 sau 505)
- 1 pliculet de drojdie deshidratata (7 g)
- 300 g pulpa de dovleac
- 100 g apa calduta
- 1 lingurita de zahar
- 2 lingurite rase de sare
- 2 linguri de ulei (preferabil de masline)


Mod de preparare:
Cele 300 g de de dovleac se taie bucatele si se fierb la aburi (bain-marin), pina se inmoaie (se verifica cu furculita - daca trece cu usurinta printr-o bucata de dovleac, atunci e gata). Dureaza aproximativ 20 min. Dovleacul fiert se blenduieste bine-bine pina rezulta o pasta foarte fina. Blenderul de mina de tip bat este suficient pentru aceasta operatiune. De curiozitate am cintarit piureul rezultat - au fost ca. 260 g. Se lasa la racit, adica pina ajunge la temperatura camerei. Trebuie sa mentionez ca pina acum am folosit numai dovleac de tip Butternut, de care sunt foarte-foarte multumita, nu numai la aceasta reteta ci si la cea de placinta cu dovleac.
Aluatul l-am facut ca de obicei la masina de piine. In cuva masinii am pus pe rind ingredientele: zaharul, sarea, uleiul, apa calduta, piureul cel auriu, faina si la sfirsit am turnat deasupra drojdia deshidratata. NU am amestecat cu lingura nimic, treaba asta cade in sarcina MASINII, pe care am programat-o pe programul 'Aluat', care in cazul de fata dureaza 1,5 ore.
Cind aluatul a crescut suficient (s-a dublat), se poate trece la pasul urmator - modelarea painii. Am facut si de data aceasta o impletitura in sase, precum la painea cu lapte. Nu este complicat, iar rezultatul mi se pare de fiecare data foarte fain, merita efortul. Aluatul are o consistenta diferita un pic de a painii obsinuite, si anume este mai umed, se observa mai bina atunci cind se portioneaza cu cutitul.
Colacelul obtinut se mai lasa la crescut pentru 20 min, la cuptorul incalzit la 50° C si apoi stins. Creste foarte frumos.
Painea se unge apoi cu galbenus amestecat cu o lingura de lapte si se presara seminte de susan + seminte de bostan. Se coace pe sina din mijloc, la 175° C, pentru ~45 min. Atentie, dupa 20-25 min, e bine sa se acopere cu folie de copt.

Painea trebuie lasata sa se raceasca complet, dupa aceea o veti putea felia fara probleme.

Mai multe retete delicioase de la Marilena gasiti pe blogul ei Marilena'sCookingBlog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu