Budinca de tapioca


Reteta de la Margareta Cismasiu

Tapioca este originara din America de Sud si a inceput sa fie tot mai cunoscuta si apreciata si in Europa.Este apreciata deoarece este o importanta sursa de carbohidrati sanatosi.Lipsita de colesterol si grasimi nesanatoase,tapioca contine acizi grasi sanatosi omega3 si omega6.Totodata,este o buna sursa de fier,calciu,magneziu,seleniu,cupru,zinc,potasiu,fosfor.Contine vitamina B6 si B9.Tapioca este bogata in carbohidrati si saraca in fibre de aceea este foarte usor digerabila,organismul transformand-o rapid in energie.
Trebuie consumata cu moderatie de persoanele care vor sa slabeasca.Este recomandata persoanelor vegane si vegetariene,atat copiilor cat si sportivilor.
Am facut o budinca simpla in care am adaugat fructe proaspete sau din compot pentru a-i imbunatati aportul de vitamine.Si pentru ca e post,am folosit lapte de cocos sau de soia.

Ingrediente:
1/2 cana perle de tapioca,1 cana lapte de cocos,de soia sau de migdale (daca nu vreti budinca de post,puteti folosi lapte UHT),1 cana apa,4 ling zahar sau miere,baton de vanilie,un praf sare,fructe proaspete sau din compot (eu am folosit pere si piersici), un pic de dulceata pentru ornat.

Mod de preparare:
Perlele de tapioca se hidrateaza 30 min in apa.Se pune la foc apa si laptele.Cand clocoteste se adauga perlele de tapioca scurse bine de apa.Se adauga sarea,zaharul si vanilia.Se reduce focul si se lasa sa fiarba 15 min.In aceste timp perlele de tapioca isi vor dubla volumul si vor deveni translucide.Se stinge focul si se lasa vasul sa stea 30min acoperit cu un capac.
Se pun in cupe fructele taiate cubulete,apoi budinca de tapioca.Deasupra se orneaza cu fructe din dulceata.
Se serveste rece sau calda,dupa preferinte.

  Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti pe blogul eRetete cu Margareta Cismasiu

Un comentariu:

  1. O reteta de puding cu faina de tapioca aveti cumva? Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere