Zacusca de fasole uscata



Reteta de la Margareta Cismasiu

Iata, am reusit sa postez si zacusca de fasole uscata!Printe atatea gemuri,dulceturi,compoturi,muraturi,zacusca nu putea sa lipseasca.Zacusca de fasole uscata e preferata familiei.Fiica mea,studenta in Timisoara,a botezat zacusca "mancarea saracului".Intotdeauna i-am trimis si zacusca,asa ca a devenit mancarea de rezerva in momentul cand ramanea fara mancare sau fara bani.Eu i-as spune "mancarea studentului sarac" pantru ca zacusca chiar nu poate sa aiba acest statut,chiar daca aproape toata lumea o face.
Nu e reteta originala ( oare care e reteta originala?),o am de la mama mea,dar pentru ca e foarte gustoasa o fac si eu si place tuturor.

Ingrediente:
5kg ardei kapia,5kg gogosari,1kg fasole uscata,1kg ceapa,500ml bulion,300-500ml ulei,sare,foi de dafin,piper boabe.

Mod de preparare:
Ardeii kapia si gogosarii se coc si se curata de coaja si de cotoare.Fasolea se fierbe de jumatate,in apa cu sare.Ceapa se curata si se taie in patru.Ardeii , gogosarii si ceapa se macina cu masina de tocat sau cu mixerul.Peste tocatura se adauga fasolea uscata fiarta de jumatate si scursa de apa,bulionul,uleiul,sarea,piperul si foile de dafin.Cine doreste,poate sa macine si fasolea.Noua ne place mai mult cu boabele intregi.
Se pune totul la foc amestecand mereu sa nu se prinda.Zacusca trebuie sa scada si sa se ingroase putin.E gata cand uleiul se ridica la suprafata.
Se pune fierbinte in borcane sterilizate.Acestea se inchid ermetic.Borcanele se pun in paturi la racit,apoi se depoziteaza in camara.

Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti pe blogul eRetete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu