Prajitura cu pere fierte in vin


Reteta de la Dana Szocs


Prajiturica asta este un alt experiment culinar al meu…imi place sa fac experimente si mai putin sa gatesc retete deja gatite de alte persoane Fiind prin piata de dimineata,am vazut niste pere tare frumoase,aveam acasa si un vin primit de la 2 prieteni din concediul lor in Portugalia,si mi-a fost foarte usor astfel sa fac conexiunea intre pere si vin :),asa s-a nascut aceasta reteta .

Am folosit pentru blat:

8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
8 linguri ulei
1 plic praf de copt
esenta vanilie
Pentru pere:
6 pere taiate bucati
400 ml vin portughez ( cam tare )
cuisoare macinate
scortisoara macinata
anason macinat
3 liguri zahar

Am curatat perele de coaja si le-am taiat in bucati inegale,le-am pus intr-o craticioara impreuna cu anasonul,scortisoara si cuisoarele macinate,am turnat vinul peste ele si am adaugat si zaharul,si le-am lasat sa fiarba la foc mic pana cand perele s-au inmuiat,apoi le-am scos si am mai lasat zeama sa fiarba pana cand a scazut mai bine de jumatate.

Blatul: Am separat galbenusurile de albusuri,albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare,apoi am adaugat peste ele zaharul si am mixat pana cand acesta s-a topit complet.Intr-un castron am amestecat galbenusurile cu uleiul adaugat treptat ca si la maioneza,am adaugat apoi esenta de vanilie,4 linguri de faina si am amestecat totul. Am pus apoi peste galbenusuri 3-4 linguri de albusuri spuma,am omogenizat si compozitia asta am pus-o apoi peste restul de albusuri,amestecand usor pentru a nu strica spuma,si am adaugat si restul de faina cu praful de copt,amestecand usor.

Am tapetat o tava cu hartie de copt,am pus aluatul in tava si l-am dat la cuptor la foc porivit pana cand s-a copt frumos,aproape de tot,l-am scos,am adaugat deasupra perele fierte inainte in vin si racite,apoi am turnat reductia de vin cu condimente peste blat si am mai dat la cuptor inca 7 minute,apoi am lasat prajitura sa se raceasca inainte de a o taia.

O prajitura tare aromata,pufoasa si buna e care va recomand cu drag sa o incercati.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu