Cheesecake cu dovleac si fructe de padure


Reteta de la Dana Szocs


Seria cheesecacke-urilor continua desi nu mai sunt atat de multe fructe la piata cum erau in vara, incerc sa ma adaptez la fructele de sezon.Vedeta sezonului as spune eu ca este in acest moment dovleacul,asa ca nu se puteam sa nu adaugam in palmaresul de retete si un cheesecake cu dovleac

Am folosit:
1 dovleac de aproximativ 3 kg
50 gr biscuiti
200 gr unt
cardamon verde,anason macinat,lemn dulce
500 gr ricotta
400 ml frisca lichida
250 gr fructe de padure
4 lingurite zahar
esenta de vanilie
3 foi gelatina

Blatul ca la fiecare cheesecake l-am facut la fel,biscuitii la blender impreuna cu untul la temperatura camerei,apoi am pus intr-o forma de tort biscuitii maruntiti amestecati cu untul,am presat bine pentru a se aseza ,apoi am dat forma la frigider pana cand m-am ocupat de creme.

Dovleacul l-am curatat de coaja,seminte si apoi l-am taiat bucati potrivite ca si marime,le-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt,am pus peste ele ulei de masline,cardamon verde macinat,anason macinat si le-am dat la cuptor pana cand s-au inmuiat bine si s-au rumenit usor.Odata copt si racit dovleacul l-am pasat bine cu blenderul,apoi l-am amestecat cu 250 gr branza ricotta si 200 gr frisca,am omogenizat toata compozitia si apoi am asezat-o in tava peste blat.

Fructele de padure le-am pus intr-o craticioara cu zaharul ,1/2 lingurita lemn dulce macinat,anason macinat,si esenta de vanilie si le-am lasat sa fiarba pana cand s-au inmuiat bine,apoi le-am pasat si pe ele cu blenderul,am adaugat peste ele cat erau inca fierbinti cele 3 foi de gelatina inmuiate in prealabil in apa rece,am amestecat bine,apoi dupa ce s-au mai racit am adaugat 250 gr ricotta si 200 ml frisca batuta bine,am omogenizat totul si am pus crema peste cea de dovleac,am dat apoi cheesecake-ul la frigider pentru 3 ore pana cand cremele s-au mai stabilizat pentru a putea fi taiate.

Pofta mare!

Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu