Tort cu ciocolata alba,mascarpone si zmeura (2)


Reteta de la Dana Szocs

Pentru ca sunt sarbatorita astazi si pentru ca astept ziua aceasta de 1 an de zile…mi-am facut si un tort pe gustul meu.Reteta de blat o am de la Dia (bucataras) ,e ceva nou pentru mine deoarece eu mereu am facut blatul cu unt,aceasta este tare simpla si a fost si foarte bun!

Pentru blat:
6 oua
180 gr faina
180 gr zahar
1 plic praf de copt
colorant rosu
esenta de vanilie
Pentru crema:
250 gr mascarpone
150 gr zmeura
50 gr zahar
300 ml smantana pentru frisca
100 gr ciocolata alba
100 gr smantana lichida
esenta de menta

Blatul: Pentru ca tot de ziua mea am primit cadou si un robot de bucatarie,si am vrut sa il pun la treaba,am facut blatul la robot si nu am folosit deloc mixerul. Am pus ouale si zaharul in robot si le-am amestecat aproximativ 10 minute,am adaugat apoi faina,colorantul rosu,praful de copt si esenta de vanilie,am amestecat bine si apoi am pus compozitia obtinuta in forma de tort tapetata pe fund cu hartie de copt.Am dat blatul la copt 20-25 minute pana cand a trecut testul cu scobitoarea,apoi l-am scos din forma si l-am lasat sa se raceasca complet.

Crema: Am pus intr-o craticioara zmeura si zaharul si le-am pus la foc mic,pana cand a fiert zmeura si s-a inmuiat,apoi dupa ce s-a racit am strecurat-o bine pentru a elimina semintele.

Frisca am batut-o bine cu mixerul,apoi am adaugat mascarpone,pasta de zmeura obtinuta,esenta de menta si am omogenizat totul,Blatul de tort l-am taiat in 2,am pus o parte din crema intre blaturi si cealalta deasupra,am uniformizat frumos si am dat tortul la frigider pentru o ora.

Intr-o craticioara am incalzit 100 ml smantana si 100 gr ciocolata,am lasat pe foc pana s-a infierbantat apoi am luat craticioara deoparte si am amestecat pana cand toata ciocolata s-a topit. Dupa ce tortul s-a mai racit si crema s-a stabilizat pe el,am pus deasupra si pe margini ciocolata alba cu smantana,am ornat tortul cu zmeura congelata si frunze proaspete de menta.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu