Ulei condimentat si 2 feluri de otet aromatizate


Reteta de la Enyedi Sandor
1. Uleiul condimentat:
- 0,5 l ulei vegetal (de preferat masline extra) se pune la fiert la temperatura mica de tot
- cand incepe sa fiarba se adauga 1 lingurita de "chilly-flakes" (macinatura de ardei iute deshidratat) - se pot adauga si 2 lingurite, dar eu n-am indraznit - 10-15 boabe de piper negru, 4-5 catei de usturoi taiati marunt
- se fierbe 5 minute, dupa care se opreste focul si se lasa sa se raceasca complet
- se toarna in sticla, pentru aspect se poate taia un ardei iute "pastile", 1-2 catei de usturoi rondele si se pot pune cateva boabe de piper negru
- amestecul obtinut se va lasa la "macerat" 10-15 zile

Il folosesc la uns fileuri de peste inainte de prelucrare, dar se poate folosi si la salate de catre cei care apreciaza un gust mai "chilly"...

2. Oteturi aromatizate
E extrem de simplu....in otet se pun ingredientele pe care le vreti...
Eu am ;pus in "sticla nr. 1": ardei kapia taiat julien, 3 catei de usturoi taiati felii subtiri, cateva boabe de piper negru
In "sticla nr.2": am cautat in congelator condimente verzi (patrunjel, leustean, frunze de conopida, etc...etc...), le-am fortat in sticla si am umplut cu otet de vin.....
Le folosesc la salate si la acrirea ciorbelor......schimba gustul acestora dupa cum vreu eu....
Incercati, merita!!!
Si nu exista reteta "sfanta"....fiecare dupa gustul propriu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu