PRAJITURA CU BISCUITI, MERE SI CREMA DE VANILIE


Reteta de la Maria Udrea

INGREDIENTE:
Pentru blat:
• 400 gr biscuiti simpli
• 100 gr nuca taiata grosier
• 100 gr unt
• 250 ml lapte
• 2 linguri zahar
• 1 varf lingurita sare
Pentru compozitia cu mere:
• 1 kg mere acrisoare, razuite
• 2 lingurite scortisoara
• 2 linguri zahar
• 2 linguri gris
Pentru crema de vanilie:
• 2 galbenusuri
• 500 ml lapte
• 3 linguri zahar
• 4 linguri faina
• 1 varf lingurita sare
• 100 gr unt
• 2 plicuri zahar vanilat
• 1 lingurita esenta de vanilie

MOD DE PREPARARE:
Mai intai am decongelat merele si le-am pus pe foc impreuna cu zaharul si scortisoara. e-am lasat pe foc aproximativ 10 minute, mestecand din cand in cand, pana cand s-a format sirop, apoi am adaugat grisul si am stins focul. Intr-un bol am sfaramat biscuitii pe care i-am amestecat cu nuca taiata. Laptele l-am pus pe foc impreuna cu untul, sarea si zaharul si l-am lasat pana la dizolvarea tuturor ingredienteleor, dupa care l-am pus peste biscuiti si am mestecat rapid sa se patrunda toti. Am tapetat o tava de 24/30 cm cu hartie de copt si am asezat blatul de biscuiti pe care l-am nivelat bine presandu-l usor cu mainile ude.
Peste biscuiti am pus compozitia cu mere si am dat tava la cuptor pentru 15 minute la 180 de grade.
Pentru crema, am amestecat intr-un vas galbenusurile cu sarea si zaharul, apoi am diluat cu putin lapte rece si am adaugat faina.
Restul de lapte l-am adaugat fierbinte peste compozitia formata si am pus vasul pe foc. Am fiert crema la foc mediu, mestecand continuu, pana s-a ingrosat si a inceput sa faca basicute pe margini. Inainte de stingerea focului, am adaugat esenta. Untul l-am frecat cu zaharul vanilat pana a devinit spumos si l-am amestecat cu crema racita mixand cate putina crema peste unt pana o adaugam pe toata. Am portionat prajitura racita si am ornat-o cu crema de vanilie. Am adaugat si cate o jumatate de nuca pentru decor. Este delicioasa si foarte aromata, putin acrisoara de la mere.


Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu