Piure de linte cu telina si friptura



Reteta de la Dana Szocs


Pentru astazi,fiind mai pe fuga am pregatit un preparat simplu dar foarte gustos si hranitor in acelasi timp. Pentru ca am vrut altceva decat cartofi sau orez ca si garnitura la o friptura,m-am gandit ca un piure de linte ar fi foarte potrivit.Se pare ca ideea mea a fost una potrivita pentru ca preparatul final a fost savurat si laudat de cei dragi mie.

Am folosit pentru piure:
250 gr linte rosie
500 gr apa
1 telina mica
2 cartofi
1 catel de usturoi
boia,turmenic,chilly
sare roz de himalaya
6 frunze de menta

Pentru friptura:
7-8 felii pulpa de porc
sos soia
sos stridii
otet xeres
garam masala praf
ghimbir macinat

Lintea: Am pus o oala la foc cu 250 gr linte,500 ml apa si telina curatata si taiata cuburi potrivite ca si marime.Separat intr-o alta craticioara am fiert cei 2 cartofi taiati cubulete.Cand toate legumele au fiert,am adaugat condimentele pentru a da gust piureului,am strecurat cartofii si i-am pus peste linte,am taiat marunt frunzele de menta si le-am adaugat si pe ele,apoi am pus in functiune blenderul si am pasat bine lintea si legumele pana cand am obtinut un piure potrivit ca si textura.Daca va iese prea moale,mai fierbeti separat 1 cartof si il adaugati.

Carnea: Am marinat 1 ora carnea in sos soia,1 lingurita sos de stridii,otet,garam masala si ghimbir,apoi am pus-o intr-o tava si impreuna cu marinata in care a stat ,am dat carnea la cuptor.Am adaugat si un strop de apa pentru a dilua putin sosul format si am lasat-o pana cand s-a patruns bine si s-a rumenit frumos.

Am servit friptura de porc cu piure de linte alaturi de o salata de verdeturi care au completat aromele cu prospetimea lor.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu