Tarta cu ciocolata si zmeura


Reteta de la Dana Szocs



Pentru ca in acest weekend am lucrat la un proiect despre care veti afla si voi in scurta vreme,nu am mai avut atat de mult timp la dispozitie sa stau in bucatarie si atunci am ales sa fac un desert rapid si savuros dar care sa nu imi ia foarte mult timp.,si anume o tarta cu ciocolata si zmeura

Am folosit pentru blat:
300 gr faina
1 ou
100 gr unt
6 linguri apa
80 gr zahar pudra
esenta menta
Pentru crema:
400 ml frisca lichida
100 ml lapte
340 gr ciocolata neagra
1 lingura cu varf de cacao
200 gr zmeura congelata
2 linguri zahar
4 foi gelatina

Aluatul: Am topit putin untul pe aragaz intr-o craticioara,avand grija sa nu il ard,apoi l-am pus intr-un castron,am adaugat apoi oul batut inainte separat,faina,apa,zaharul si esenta si am framantat putin aluatul format,apoi l-am dat la frigider intr-o folie alimentara pentru 30 min.Dupa acest timp,am scos aluatul,am pregatit forma de tarta in care am pus putin unt si l-am intins ca sa nu se lipeasca aluatul.Pe blatul de lucru am intins aluatul de tarta cu sucitorul pana cand a ajuns la dimensiunile formei mele,l-am asezat apoi in forma si l-am dat la cuptor la foc mediu pana cand s-a rumenit frumos pe margini.

Crema: Intr-o craticioara am pus frisca lichida,laptele,ciocolata taiata bucati mici,esenta si cacao si am pus craticioara la foc mic,unde am lasat-o amestecand mereu pana cand s-a topit ciocolata si compozitia s-a omogenizat frumos.Intr-o alta craticioara am pus la foc zmeura si zaharul,le-am lasat la foc mic pana cand s-a legat ca o dulceata,apoi am pus o strecuratoare deasupra cratitei cu ciocolata si am trecut zmeura facuta dulceata prin ea,amestecand astfel ciocolata cu zmeura.La sfarsit am adaugat si gelatina inmuiata in prealabil in apa rece pentru 5 minute.Am amestecat totul pentru a topi gelatina,am lasat putin crema sa se mai raceasca si apoi am adaugat-o peste aluatul de tarta deja copt si racit si am dat tarta la frigider pana a doua zi.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu