Tort sah de biscuiti cu fructe confiate si nuca


Reteta de Maria Udrea
Ingrediente:

· 700 gr biscuiti simpli
· 150 gr biscuiti glazurati
· 400 gr rahat turcesc
· 100 gr caise confiate
· 50 gr merisoare confiate
· 100 gr nuca
· 500 gr ciocolata de menaj amaruie
· 50 gr cacao
· 200 gr unt
· 700 ml lapte
· 4 linguri zahar
· Sare

MOD DE PREPARARE:

Mai intai am pregatit doua tavi de chec pe care le-am tapetat cu folie.
Peste folia din tavi am asezat biscuitii glazurati in forma de sah, imbracand si pereti laterali cu cate un rand de biscuiti.
Biscuitii obisnuiti i-am rupt in bucati mai maricele si i-am impartit in doua parti.
De asemeni am impartit toate ingredientele in cate doua parti pentru ca am lucrat separat pentru fiecare tava de tort.
Deci, peste biscuitii rupti am adaugat fructele confiate, nuca taiata mai mare, si rahatul.
Punem intr-un vas, pe foc moale, untul cu ciocolata rupta bucati, iar in alt vas amestecam laptele cu cacaoa, zaharul si putina sare.
Turnam cate putin lapte peste ciocolata si untul de pe foc si amestecam pana cand se topesc si se omogenizeaza toate, apoi punem totul fierbinte peste amestecul de biscuiti.
Amestecam rapid cu o furculita sa se patrunda si sa se omogenizeze totul si rasturnam amestecul peste biscuitii din tava.
Presam bine cu mainile tortul astfel format si il imbracam cu folia din tava.
Dam tava la rece pana se intareste suficient astfel incat sa-l putem portiona frumos.
Eu l-am tinut cam doua ore la frigider, apoi am portionat pe langa biscuiti.
Au rezultat cate 8 portii in fiecare tava.


Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu