Chifle


Reteta de la Camelia Bizadea 

750 gr faina
350 ml apa calda
1 pliculet drojdie uscata
1 galbenus
50 gr unt
1 lingurita si jumatate sare
1 lingurita zahar
4 linguri ulei de masline

Amestecam drojdia cu zaharul si o dizolvam in apa putina calduta .
Intr-un vas punem faina iar in centrul ei adaugam drojdia dizolvata
Framantam putin apoi adaugam galbenusul ,untul moale, sarea si restul de
apa calda.Trebuie sa rezulte un aluat elastic ,ca la cozonac.
(la sfarsit am framantat cu putin ulei)
Lasam aluatul sa creasca pana isi dubleaza volumul dupa care ,il punem
pe masa si-l impartim in 9 parti egale .
Din fiecare bucata am facut un sul pe care le-am inodat la mijloc
iar capetele le-am tras dedesupt,dandu-i forma de chifla.
Le lasam in tava la crescut vreo 30 min ,le ungem cu ulei de masline
Deasupra presaram seminte ,de care vreti,eu am pus de floarea soarelui.
(sau chiar fara seminte )
Cat timp cresc chiflele dati drumul la cuptor la 200 gr .In partea de jos a
cuptorului punem o tava cu apa.
Cand cuptorul ajunge la temperatura dorita ,scoatem tava cu apa
din cuptor ,introducem tava cu chiflele .
Lasam pentru inceput 10 min la 200 gr ,dupa care mai lasam inca 15
minute la 180 grade.
Cand s-au rumenit frumos inseamna ca sunt gata .

Sunt bune tare !

Mai multe retete delicioase de la Camelia gasiti pe blogul ei Deliciile Cameliei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu