Paine floarea soarelui


Reteta de la Monya

Ingrediente:

Pentru aluat:
700 g faina
200 ml lapte caldut
200 ml ulei(aproximativ)
5 oua
1 cub drojdie (cam cat o nuca)
2 lingurite sare

Pentru uns intre foi:
100g unt topit

Pentru uns si presarat deasupra:
1 ou crud
2 linguri ulei
seminte de floarea soarelui si mac.

Preparare:
Intai de toate, am adus toate ingredientele in bucatarie cu cateva ore inainte de framantare (trebuie sa fie la temperatura camerei, nu direct de prin frigidere, camari, etc.)

Intr-un lighean am pus faina si am facut o gaura in mijloc.

Am adaugat ouale, sarea si drojdia topita in lapte caldut. Si-am inceput framantarea. Dupa ce am incorporat in faina toate ingredientele si am obtinut un aluat lipicios, am turnat putin ulei si am inceput din nou a framanta.
Si iar am adaugat ulei, si iar am framantat pana aluatul nu s-a mai lipit de maini. Am facut o bila si l-am lasat la dospit, acoperit cu un prosop, aproximativ o ora.

Apoi am impartit aluatul in 3 parti :una mare, una medie si una mica.
Partea mai mare am impartit-o in 4 parti egale. Din fiecare am facut cate o turta /foaie rotunda. Am asezat prima turta in tava si am uns-o cu unt topit. Am asezat a doua turta, am uns cu unt, a treia turta iar uns cu unt si in final a patra turta.
Apoi cu un cutit ascutit, le-am taiat din interior spre exterior
Am prin fiecare colt si l-am tras spre exterior.
Din ce-a de-a doua bucata de aluat (cea medie) am modelat alte 4 foi, de dimensiuni mai mici(cat sa incapa in interiorul primelor 4) . Am repetat operatiunea foaie-uns, foaie-uns. Le-am taiat si pe acestea, dupa acelasi model, insa cand am scos colturile spre exterior am avut grija sa nu se suprapuna cu primele colturi.

In mijloc am pus ce-a de-a treia bucata de aluat.(impletita sub forma de colacel).

Am uns totul cu ou si am presarat mac si seminte de floarea soarelui.

Am dat la cuptor pana s-a rumenit frumos.

Mai multe retete delicioase de la Monya gasiti pe blogul ei Monya`s

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu