Muschiuleti de vita cu sos bordelaise



Reteta de la Didi- Food design

Astfel am preparat friptura care a stat pe masa noastra de Revelion. Este cel mai bun sos care insoteste o fiptura pe care l-am mancat vreodata.

INGREDIENTE
PENTRU FRIPTURA
500 g muschi vita
1 lingura piper negru boabe (am folosit piper Garlic parte din premiul de la Brandusa si Magazinul de Mirodenii)
sare de mare
2 fire rozmarin (am pus de la plic)

PENTRU SOSUL BORDELAISE
1/2 cana vin rosu sec (Pinot Noir, Merlot)
1 fir cimbru
1 foaie dafin
1 lingura ceapa rosie tocata
1/2 lingurita piper negru boabe
3 linguri cu varf demi-glace (am inlocuit cu 1 cana supa de carne si legume scazuta de la 2.5l)
1 lingurita rasa amidon (sau faina)
2 linguri unt rece (80% grasime)

PREPARARE FRIPTURA
1. Intr-un mojar se striveste piperul negru cu sarea de mare daca este boabe. Se adauga rozmarinul tocat marunt. Se imprastie acest amestec pe blatul de lucru.
3. Se taie muschiul de vita felii de 3 cm grosime daca este mare. Eu am gatit cu muschiuleti, n-a mai fost cazul. Se trec feliile prin condimentele de pe masa.
4. Se incing 3 linguri de ulei intr-o tigaie. Se adauga feliile de vita (nu le inghesuiti in tigaie, mai bine preparati in doua transe daca mariti cantitatile). Se prajesc pe prima parte 5 minute, apoi se intorc si se se prajesc 4 minute si pe a doua parte.
Daca o doriti carnea in sange: 2.5 minute/parte sau mediu facuta, sa ramana roz la mijloc 4 minute/prima parte si 3 pe cealalta parte.

5. Prajiti restul de carne daca a ramas. Se scoate carnea pe o farfurie si se acopera cu folie de aluminiu pana e gata sosul.

PREPARARE SOS BORDELAISE
1. Se pun: vinul, ceapa, cimbrul, dafinul si piperul boabe intr-o craticioara la fiert. Se fierb la foc mediu pana vinul scade aproape de tot (raman cam 2 linguri).
2. Se adauga demi-glace si amidonul/faina dizolvata intr-o lingura de apa si se amesteca pana se dizolva complet si sosul ajunge la fierbere. Se fierbe 2 minute din acel moment.
Eu am pus supa concentrata si am scazut-o la jumatate, spre final am adaugat amidonul dizolvat.
3. Daca doriti un sos mai legat, adaugati amidon/faina.
4. Se strecoara sosul si se pune pe foc mic (eu nu l-am strecurat). Se adauga in sos untul taiat cubulete, pe rand, fiecare transa adaugandu-se cand transa anterioara este dizolvata complet.
5. Se gusta sosul de sare si se adauga daca e cazul.
6. Se serveste muschiul cu piure de cartofi si stropit cu sosul bordelaise.

Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu