TARTA CU PRAZ SI BRANZA ROQUEFORT CU BLAT CROCANT DE ALUNE


Reteta de la Elena Dintoiu  

Ingrediente:
Pentru umplutura:
- 25 gr. unt,
- 460 gr. praz tocat,
- 100 gr. branza Roquefort (nu-i o tragedie daca puneti mai multa; eu atata am avut, dar cred ca n-ar fi stricat inca vreo 50 de gr. in plus),
- 250 ml. smantana,
- 2 oua mari,
- 1 lingurita de tarhon tocat marunt (de preferat proaspat),
- sare si piper negru.
Pentru blat:
- 175 gr. faina,
- 50 gr. unt rece, taiat cubulete,
- 75 gr. alune maruntite cat mai fin,
- 15 ml. zeama de lamaie,
- 30 ml. apa foarte rece.

Primul pas ar fi cel al prepararii blatului. Asa ca introducem intr-un robot de bucatarie toate ingredientele enumerate mai sus si mixam pana cand acestea se omogenizeaza.
Turnam amestecul pe masa si incercam sa formam din el o bila de aluat, pe care o infasuram in folie de plastic, dupa care o introducem la frigider pentru jumatate de ora.

Daca nu detineti un robot, nu-i mare problema. Muncim mai mult, dar rezultatul va fi acelasi, intrucat vom amesteca ingredientele cu ajutorul mainilor. Insa, trebuie sa avem mare grija ca mainile sa fie reci, pentru a nu favoriza topirea untului.
Ungem o tava de tarta (sau, ca in cazul meu, o tava de tort cu peretii detasabili) cu putin unt topit.
Presaram putina faina pe masa si intindem aluatul atat cat sa acopere fundul tavii si cam doi cm. din marginile acesteia. Trebuie sa aveti ceva rabdare cu acest blat, care nu se prelucreaza in cel mai simplu mod, fiind destul de fragil. Mie mi s-a rupt putin in momentul in care l-am asezat in tava, dar l-am peticit cu alte bucati mici de aluat.

Asadar, dupa ce l-am intins pe masa, il rulam pe sucitor si apoi il asezam in tava. Ii lipim de marginile tavii, presandu-l cu degetele. Taiem excesul de pe margini si apoi il intepam usor cu ajutorul unei furculite.
In cele 30 minute in care aluatul a asteptat cuminte la frigider, m-am ocupat de umplutura.
Intr-o tigaie mai inalta, am topit untul si am inabusit in el, pentru 15 minute, cele 460 gr. de praz feliat rondele cat mai subtiri. Daca se lipeste adaugati 3-4 linguri de apa si amestecati continuu.
Lasati la racit, apoi adaugati prazul in tava, presarati branza Roquefort taiata cubulete şi apoi un amestec format din ouale batute, smantana, tarhonul, sare si piper.

Introduceti tava in cuptorul incins si coaceti la foc mediu pentru 25 - 30 minute sau pana se rumeneste la suprafata.

Se serveste calda alaturi de o salata, sau dupa cum imi place mie, alaturi de o cana cu lapte caldut.


Mai multe retete de la Elena gasiti pe blogul Bucatar din pasiune   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu