Gomboti cu prune (2)


Reteta de la Laura Melenti

Ingrediente:
- 1 kg de cartofi
- 3 ouă
- 500 g făină
- 250 g pesmet
- 2 linguri de ulei
- sare
- zahăr cu scorţişoară pentru servit
- prune (nu le-am numărat; am cumpărat 1 kg şi au mai rămas)
- câteva linguri de zahăr
- 1 lingură de scorţişoară măcinată

1. Pesmetul se prăjeşte puţin cu 2 linguri de ulei.
2. Se curăţă şi se pun cartofii la fiert. (eu i-am pus în coajă şi i-am sfărâmat mai greu)
3. După ce s-au fiert se fac piure şi se lasă la răcit.
4. Se adaugă sarea, ouăle şi făina treptat şi se frământă un aluat.
5. Se întinde cu sucitorul o parte din aluat se taie în pătrăţele ca în figura de mai sus, se pune o prună (fără sâmbure!), zahăr cu scorţişoară şi se închide ermetic, astfel încât să formeze o minge.

6. Între timp se pune apă la fiert într-o oală mare.
7. Se pun la fiert în apă mingile de aluat şi se ţin acolo până acestea se ridică la  suprafaţă. Mai lăsaţi-le câteva minute până când sunt fierte, dar înainte de a se sparge. Există şi riscul acesta dacă le lăsaţi prea mult la fiert. 
8. Gomboţii scoşi de la fiert se rostogolesc prin pesmet. Se servesc aşa sau cu zahăr şi  scorţişoară pe deasupra.

Mai multe retete delicioase de la laura gasiti pe blogul ei Transylvanian Kitchen


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu