NEGRESA CU CREMA DE VANILIE SI LAMAIE


 Reteta de Maria Udrea

INGREDIENTE

Pentru blat:
8 oua
6+2 linguri zahar
6 linguri faina
4 linguri cacao
250 gr miez de nuca macinat
150 gr miez de nuca jumatati
150gr unt + 50 gr pentru uns
2 linguri ulei
200 ml lapte
sare

1 plic praf de copt
Pentru crema:
500 ml lapte
1 plic budinca de vanilie
4 linguri zahar
2 plicuri zahar vanilat
Crema de lamaie(lemon curd):
2 lamai
3 oua
100 gr zahar
200 gr unt
5 plicuri zahar vanilat
sare
2 linguri rase amidon

MOD DE PREPARARE LEMON CURD

Am inceput prin a rade coaja celor doua lamai pe razatoarea mica. Ouale le-am frecat cu zaharul, am adaugat un picut de sare, pentru accentuarea gustului, apoi am pus zeama de la cele doua lamai si coaja rasa si cele doua linguri de amidon. Am omogenizat bine si am fiert pe baie de abur pana s-a ingrosat ca o smantana. Am ridicat de pe foc si am incorporat untul tinut la temperatura camerei si zaharul vanilat.

MOD DE PREPARARE NEGRESA CU CREMA DE VANILIE SI LAMAIE

Am separat albusurile de galbenusuri, iar galbenusurile le-am frecat cu 6 linguri de zahar, cacaoa, 150 gr de unt si laptele si le-am fiert pe baie de aburi pana s-au ingrosat putin ca o smantana. Am dat deoparte sa se raceasca. Albusurile le-am batut cu un praf de sare pana s-au intarit, apoi am pus nuca macinata amestecand usor, uleiul si faina amestecata cu praful de copt. Am amestecat cu cealalta compozitie racita.
Am uns tava cu 50 gr unt, am presarat 2 linguri de zahar peste si am pus cele 150gr miez de nuca apoi am intins blatul peste nuca si am dat la cuptor pentru 40 minute la 180 grade.
Cand a fost gata, am rasturnat pe un platou si am lasat-o la racit.Cand s-a racit am ras cu cutitul putin din blat(dar nu de pe partea cu nuca) pentru a-l folosi la ornat.
Intre timp am facut crema in felul urmator: Am amestecat budinca de vanilie cu zaharul, si putin lapte rece pana s-a omogenizat bine, apoi am pus restul de lapte caldut, putina sare si am fiert, mestecand continuu. Am lasat la racit, apoi am amestecat cu crema de lamaie.
Am intins crema peste blat si am ornat cu firimituri din blatul ras.


Un comentariu: