TORT CU BLAT DIN MERE NUCI SI BISCUITI


Reteta de Maria Udrea

INGREDIENTE

Pentru blat:
2 Kg mere acrisoare
350 gr biscuiti
1/2 pachet unt
4 linguri zahar
1 lingurita scortisoara
esenta de rom
150 gr nuca
Pentru creme(doua)
4 oua
1 L lapte
1/2 pachet unt
6 linguri faina
5 linguri zahar
coaja de lamaie
esenta de lamaie
2 linguri cacao
1 lingurita ness
2 plicuri zahar vanilat

MOD DE PREPARARE RETETA TORT CU BLAT DIN MERE NUCI SI BISCUITI

Pentru blat am curatat merele de coaja si cotoare si le-am maruntit cu robotul. Le-am pus intr-un vas pe foc impreuna cu zaharul si scortisoara. Cand s-a colorat si s-a format sirop, am pus untul bucatele si am amestecat, apoi am pus biscuitii pe care i-am sfaramat si nuca de asemenea sfaramata. Am amestecat bine sa sa omogenizeze, am pus esenta si am rasturnat blatul de mere intr-o forma de tort cu diametrul de 25 cm, ap presat si nivelat bine si l-am dat la rece.
Pentru crema am folosit reteta de la crema de vanilie. In vasul de fierbere am amestecat galbenusurile de ou cu zaharul, faina si putin lapte rece, iar cand s-au omogenizat bine am adaugat restul de lapte caldut, coaja si esenta de lamaie si am pus vasul pe foc. In timpul fierberii am amestecat continuu pentru a nu se lipi. Cand s-a fiert am ridicat de pe foc si am incorporat untul. Jumatate din crema am pus-o in vasul de tort peste blatul de mere, iar cealalta jumatate am lasat-o la racit.
Albusurile de ou le-am batut bine cu zaharul vanilat, am adaugat cacaoa si nessul si am amestecat cu jumatate din crema racita.
Cu aceste doua creme am ornat tortul, formand rotocoale alternative.
Am mai folosit pentru ornat si jeleuri de fructe.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu