Prajitura Romanita


Reteta de Maria Udrea
 INGREDIENTE:

Pentru blat(3 foi):
6 oua
6 linguri faina
8 linguri zahar
12 linguri apa
12 linguri nuci macinate
coaja si zeama de lamaie

1 plic praf de copt
zahar vanilat
Pentru caramel:
6 linguri zahar(cate 2 pentru fiecare foaie)
Pentru crema de vanilie:
4 oua
4 linguri zahar
1 L lapte
4 linguri faina
1 plic budinca de vanilie
sare
coaja si zeama de lamaie
3 plicuri zahar vanilat
1 pachet unt
Pentru ornat: ciocolata rasa

Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri, iar albusurile le-am batut bine cu putina sare si zeama de lamaie pana s-au intarit. Am adaugat zaharul si zaharul vanilat apoi treptat apa. Galbenusurile le-am pus unul cate unul mestecand incet sa nu se lase compozitia. Pe urma am adaugat nuca macinata pusa cate putin, de fapt imprastiata usor deasupra compozitiei si am mestecat incet cu telul (nu am batut). La final am adaugat faina si praful de copt si coaja de lamaie rasa. Am impartit compozitia in trei parti egale si le-am copt pe rand in tava de 23/36 cm tapetata cu hartie de copt la 180 grade timp de 25 minute fiecare.
Am lasat foile la racit. Intre timp am facut si crema de vanilie. Am amestecat galbenusurile cu zaharul in vasul in care am fiert crema, am adaugat putin lapte rece, apoi am pus budinca de vanilie si faina si am omogenizat. Restul de lapte l-am pus caldut peste compozitia din vas si am amestecat bine. Am adaugat un varf de lingurita sare, coaja rasa de lamaie si am pus vasul la foc incet mestecand continuu sa nu se lipeasca. Cand a clocotit de trei ori am ridicat de pe foc si am incorporat untul tinut la temperatura camerei apoi am lasat la racit. Dupa racire, am batut cele 4 albusuri ramase cu zaharul vanilat si zeama de lamaie si le-am incorporat in crema.
Peste cele trei foi am intins cate doua linguri de zahar caramelizat. Am ars zaharul intr-un ibric si cand s-a diluat complet l-am turnat pe foi si l-am intins imediat pe toata suprafata. Zaharul l-am ars separat pentru fiecare foaie. Dupa ce s-a racit zaharul ars pe foi am aranjat prajitura in felul urmator: am pus prima foaie inapoi in tava, am pus 1/3 dim crema, am nivelat, am pus urmatoarea foaie, la fel 1/3 di crema, ultima foaie si restul de crema si am ornat cu ciocolata rasa. Am dat la rece pana a doua zi. Zaharul ars s-a topit si a insiropat foile.



2 comentarii: