Blackberry cheesecake




Reteta de la Paula Gafitescu

Crusta:
250 gr biscuiti digestivi
50 gr alune de padure
100 gr unt

Filling:
200 gr mure
2 linguri zahar brun
400 gr crema de branza
500 gr branza de vaci (sa nu fie uscata)
250 ml smantana
200 gr zahar brun
4 oua mari
1 lingura suc de lamaie
1 lingurita esenta de vanilie

Topping:
200 ml smantana pt frisca
2 lingurite zahar vanilat
mure

Sa zic ca eu am cules murele nu ar avea rost, pentru ca asta e, dar trebuie sa recunosc ca anul acesta nu mi-am facut timp pentru asta. In schimb le-am luat de la piata, doar m-au fermecat pe loc cand le-am vazut.

Cum am ajuns acasa deja stiam ce o sa fac cu o parte din ele, adica partea ce ramanea nemancata, asa ca m-am pus repede pe treaba. Sa va spun si voua cum procedam.

Incepem cu murele, le spalam apoi le punem pe foc mic impreuna cu 2 linguri de zahar. Le lasam sa fiarba cateva minute pana cand scade sosul, oprim focul si le dam la rece.

Pentru crusta macinam fin alunele, apoi punem si biscuitii in robot si continuam prcesul de macinare. Untul il topim separat, apoi il adaugam peste biscuitii si amestecam. Pregatim o tava cu diametrul 23-24cm, o tapetam cu hartie de copt peste care turnam amestecul de biscuiti. Acoperim fundul tavii dar urcam putin si pe laterale.

Incalzim cuptorul la 180 de grade si coacem baza pentru 10 minute, timp suficient pentru a ne apuca de umplutura.

Branza de vaci o mixam la blender impreuna cu smantana pana obtinem o pasta fina, adaugam crema de branza si zaharul si mai mixam 3 minute. Adaugam ouale cate unul pe rand, mixam bine dupa fiecare. la sfarsit punem esenta de vanilie si sucul de lamaie, apoi omogenizam.

Scoatem tava din cuptor, iar peste baza turnam 3/4 din compozitie. In restul de 1/4 punem piureul de mure si omogenizam, apoi turnam amestecul cu mure in valuri in tava. Dam la cuptor pentru o ora, la 160 grade.

Cand cheesecake-ul e gata il lasam la racit 2 ore la temperatura camerei apoi il dam la rece pentru minim 6 ore.
Pentru toping e simplu, batem frisca bat si o dam la rece. Zdrobim cateva mure si pastram sucul. Ornam cheesecake-ul dupa preferinta, eu am pastrat cele mai frumoase mure pentru decorat.

Pofta buna!!

Mai multe retete delicioase de la Paula gasiti pe blogul ei Enjoy dessert!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu