Dovleac copt cu legume si branza


Reteta de la Gabriela Cuzepan 

Pentru că e toamnă şi e sezonul dovleacului, e bine să ne hrănim cu acesta. Trebuie să fim atenţi la ceea ce mâncăm şi să cunoaştem proprietăţile alimentelor pe care le consumăm. E important să ne hrănim cu dovleac datorită proprietăţilor sale, fiind plin de antioxidanţi şi beta-caroten. Culoarea sa de galben-portocaliu este un indiciu a faptului că dovleacul conţine aceste elemente. Farmacia ta prezintă următoarele proprietăţi ale dovleacului pe care am dorit să le menţionez aici pentru a înţelege încă o dată cât de important este să cunoaştem şi să înţelegem să ne hrănim sănătos: “ Beta-carotenul este o provitamina ce va fi convertită de catre organism în vitamina A. Pulpa de dovleac conţine vitamine, în special provitamina A, vitaminele E şi C, săruri minerale, hidraţi de carbon, protide, iar seminţele conţin ulei, protide, lecitina, rezine şi enzime cu proprietăţi antihelmintice“.


Am ales să prepar ceva mai puţin obişnuit sau cel puţin să trec de la simplul dovleac copt la ceva mai upgradat, cum ar fi o combinaţie de dovleac cu legume.

Ingredientele sunt:

1 dovleac mediu sau 2 dovleci mici de plăcintă (din aceia galbeni-portocalii)
1 căţel de usturoi, zdrobit
3 linguri ulei de măsline
1 vârf de cuţit fulgi de chilli
1 linguriţă de cimbru, tocat
1 dovlecel, tăiat în bucăţi de 2 cm
1 ardei gras roşu, tăiat în bucăţi de 2 cm
2 cepe roşii mici, tăiate felii
200g de roşii cherry
50g seminţe de pin
100g brânză de capră, sfărâmată sau telemea de care vă place
1 lingură de pesmet
1 lingură de pătrunjel tocat
1 lingură de parmezan ras

Dovleacul sau cei doi dovleci se taie în două jumătăţi, pe lungime, se curăţă de seminţe şi se crestează pulpa sub formă de romburi. Usturoiul se toacă şi se amestecă cu 2 linguri de ulei, chilli şi cimbru, după care se unge cu acest amestec dovleacul crestat. Se pune la cuptor timp de 30-40 de minute, până când se înmoaie. Cuptorul trebuie încins în prealabil, la 200 grade Celsius (sau gaz 6).

Pentru umplutură am procedat alfel: într-o tavă am pus dovlecelul tăiat cubuleţe împreună cu ardeiul şi ceapa mărunţite, le-am stropit cu ulei şi am presărat peste ele sare şi piper. Le-am lăsat la cuptor timp de 20-25 minute până s-au înmuiat şi ele şi au devenit maronii pe margini, apoi am mai adăugat roşiile şi seminţele de pin şi le-am mai lăsat pentru încă 10 minute la cuptor.

Am amestecat pesmetul cu pătrunjel şi parmezan şi am umplut jumătăţile de dovleac cu legumele coapte şi cu brânză de capră sau telemea, apoi am presărat amestecul de pesmet. Le-am pus din nou la cuptor timp de 10 minute până s-au rumenit.

Mai multe retete delicioase gasiti pe blogul  Fusion Cooking!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu