Tofu cu legume la grill si sos de usturoi


Reteta de la Laura Pasca

Ingrediente:

Pentru tofu:
250 gr tofu (o cutiuta) - eu am avut tofu in saramura

2 linguri de ulei de masline
4-5 catei de usturoi (sau mai putin)
3-4 fire de ceapa verde
1 ardei iute
1 lingurita seminte de susan
1 varf de cutit de praf de chilli
1/4 lingurita de sare
1 varf de cutit de praf de ghimbir
1 lingurita sos de soia
1 lingurita boia
Pt. legume la grill:
1 dovlecei mediu
1 vanata
sare
piper
praf de usturoi
Pentru sosul de usturoi:
5-6 catei de usturoi
4 linguri smantana
3 linguri iaurt
marar
sare
lamaie
piper
rozmarin
daca aveti condimente speciale in genul celor pt. tzatziky le puteti folosii pe acelea, noi am avut ceva condimente din Grecia, pentru sosul de tzatziky
Pentru decor:
cateva fire de ceapa verde
marar proaspat

Mod de preparare:
Daca aveti tofu in saramura, musai sa il puneti pe niste prosoape de hartie ca sa absoarba excesul de lichid, lasati 20-30 minute cu ceva mai greu deasupra ca sa se absoarba tot lichidul.
Intr-o tigaie incingeti uleiul pe foc mediu si puneti usturoiul strivit, lasati 1 minut, adaugati ceapa verde si ardeiul iute taiat rondele,amestecati de cateva ori si adaugati restul de condimente: praful de chilli, sare, ghimbir, boia, si semintele de susan, lasati 1' - 1' 30'' si puneti bucatile de tofu in tigaie, lasati sa se rumeneasca bine amestecand din cand in cand, tofu o sa absoarba ca un burete aromele, catre sfarsit stingeti cu sosul de soia. Cand e gata lasati-l deoparte.
Dovlecelul si vanata se spala si se taie in felii, se pune putina sare deasupra si se lasa 20 minute ca sa scapati de apa in exces. Dupa cele 20 de minute, incingeti gratarul, si peste dovlecei puneti niste praf de usturoi, iar peste vinete putin piper, le "gratariti" pana cand sut facute si legumele-s gata. Simplu, nu?
Curatam usturoiul si il dam prin presa, adaugam smantana si iaurtul apoi amestecam.
Adaugam si condimentele, amestecam, iar dupa gust stropim sosul cu zeama de lamaie.
Sa va spun cum am facut eu, am luat cate 2 bucati de tofu pe care le-am rulat intr-o felie de dovlecel, si le-am "legat" cu un fir subtire de ceapa verde, au un aspect frumos asa!:) Le-am decorat apoi cu cateva fire de marar proaspat.
Peste doua felii de vinete am pus cateva gramajoare atent formate de cus-cus, asta numai daca doriti, eu am vrut sa fie putin mai satioasa! Se serveste cu abundenta din sosul de usturoi!:)
Sper sa incercati si voi retete care nu le-ati incercat pana acum, sa stiti ca merita! Fac viata mai colorata si mai animata! :)
Va doresc pofta buna dragii mei!

Mai multe retete delicioase de la Laura, gasiti pe blogul ei Bucatareste cu Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu