Placinta cu mere de post


Reteta de la Dana Cristea   

 Aveti pofta de ceva dulce, dar tineti post?! Nu-i nimic, nu va descurajati, exista o multitudine de retete de prajituri de post.
Pentru azi va propun o placinta cu mere.
Reteta este una adaptata dupa o reteta din practic in bucatarie, aceea era de dulce, eu am scos ouale si untul.

Ingrediente:

pentru foi:
400 g faina
250 g margarina ( eu am pus delma pentru sandwich, voi puteti folosi margarina pentru prajituri)
o lingura de otet
un praf de sare
3 linguri de apa
1 praf de copt
pentru umplutura:
1 kg mere
zahar si scortisoara dupa gust
50 g margarina
Amestecam faina cu praful de copt, dupa care adaugam margarina topita la microunde, mai departe punem apa si otetul si incepem sa framatam pana devine un aluat elastic nelipicios.
Invelim aluatul intr-o folie si dam 30 de minute la frigider.
Intre timp pregatim umplutura.
Decojim merele, dupa care le dam pe razatoare.
Punem merele date pe razatoare intr-o oala, impreuna cu zahar si scortisoara dupa gust si lasam pana cand scade tot sucul, apoi adaugam margarina si mai lasam pana cand se topeste.
Scoatem aluatul de la frigider si-l impartim in 2 parti egale.
Ungem masa de lucru cu ulei si incepem sa intindem o foaie dreptunghiulara.
Cu ajutorul sucitorului o punem in tava tapetata cu hartie de copt.
Turnam merele calite peste prima foaie.
Procedam la fel si cu ce-a de-a doua foaie, pe care o vom pune peste merele calite, o intepam din loc in loc cu o furculita.
Dam la cuptorul preincalzit cca. 30 - 35 minute.
Eu am facut in tava de la aragaz si am dublat cantitatile.
Dupa ce s-a racit o pudram cu zahar si o putem taia.

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul Pusik`s Blog   




Un comentariu: