Negresa cu visine de post


 Reteta de la Dana Burlacu 
Bunica sotului meu implineste maine 97de ani si este o femeie minunata si inteleapta . Strabuna (ca asa ii spunem ) tine posturile cu sfintenie si pentru ea am facut cu mare drag o prajitura de post .
Reteta am adaptat-o dupa ingrediente ce pot fi folosite in perioada postului si ca sa mai ”scap” de visinele puse la borcan din vara. A iesit o minune de prajitura, nici nu spui ca-i de post iar gustul acrisor al visinelor se potriveste perfect cu ciocolata usor amaruie.
Canatitatile folosite la reteta sunt pentru o tava mare de aragaz (tava mea de la cuptorul electric este ceva mai mare decat cele de la argaz). Daca injumatatiti cantitatile puteti face o tava mai mica sau lasati asa si va iesi ceva mai grosuta.
Ingrediente:
- 2 cani de zahar (cana de 200ml)
- 2 cani apa minerala (eu am pus 1cana si jumatate de apa si jumatate de cana zeama de la visine)
- 1 cana ulei
- 1 cana nuca de cocos
- 50 g cacao
- 6 linguri cu varf de visine
- 4 cani de faina
- 1 plic de praf de copt
- un praf sare si ceva esente daca doriti
Glazura:
- 150 g de ciocolata dark (verificati sa fie de post)
- 4-5 linguri apa
Mod de preparare:
Totul este foarte simplu . Se amesteca ingredientele pe rand, ultima fiind faina.
Cuptorul se incalzeste la 180 grade si se pregateste tava , aceasta fiind imbracata cu o hartie de copt. Se toarna compozitia in tava si se da la cuptor pentru 35-40 minute. (se verifica cu scobitoarea)
Cand prajitura s-a racit topim ciocolata si facem modele liniare. Cu un cutit bine ascutit taiem prajitura inainte de a se intari complet ciocolata.
O prajitura foarte simpla dar de efect.
La multi ani strabuno! La sfarsit va voi spune niste vorbe intelepte spuse de strabuna: ” îngaduiți-va”!
Spor la prajiturit!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul Prajiturici si alte dulciuri 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu