Cheesecake cu coacaze rosii


Reteta de la Simona si Radu
Ingrediente:
Pentru blat:
  • 200 g biscuiți digestivi
  • 60 g unt topit
  • 2 linguri zahăr
Pentru cremă:
  • 1 kg cremă de brânză 
  • 200 g zahăr
  • 1 linguriță extract de vanilie
  • 1 praf de sare
  • 4 ouă
  • 60g făină
Ingredientele sunt pentru o tavă cu diametrul de 24 cm. Eu am folosit una cu pereți detașabili și pe care am tapetat-o cu hârtie de copt. Atenție, dacă aveți o tavă ca a mea, adică care nu se închide ermetic și din care curge untul topit, ar fi bine să puneți forma într-o tavă de sacrificiu (untul topit și scurs este puțin mai greu de curățat).
Biscuiții se macină în robot. Se adaugă și zaharul și untul topit și se amestecă bine. Dacă amestecul este prea nisipos și nu se leagă când îl strâgeți între degete, atunci mai trebuie adăugat puțin unt. Amestecul obținut se întinde pe fundul tăvii și se nivelează. Se coace 10 minute la 180 de grade C (cuptorul încins în prealabil). Dacă doriți un blat mai gros, pur și simplu se mărește proporțional cantitatea de biscuiți și unt, mai puțin zahărul.
Între timp ne ocupăm de crema de brânză, pentru care toate ingredientele trebuie să fie la temperatura camerei. Am folosit mai multe tipuri de cremă de brânză până acum. Philadelphia este de departe cea mai bună, dar și cea mai scumpă. Aproape la fel de bună este și Pilos de la Lidl, dar cum eu nu am un Lidl prin apropiere m-am reorientat. Cel mai des am făcut cu Lacteea și este ok. Iar de data aceasta am folosit chiar și Clever de la Billa și a ieșit la fel de bun. 
Într-un bol încăpător se amestecă crema de brânză cu zahărul, vanilia și praful de sare. Se adaugă câte un ou, pe rând, amestecând bine după fiecare. Se adaugă și făina, cernută în prealabil, amestecând ușor.
Crema de brânză se pune peste blatul ușor copt și se dă din nou la cuptor, de data aceasta la 160 de grade C, pentru aproximativ o oră. Este bine ca după 50 de minute să verificați deja. Nu trebuie să se rumeanească deasupra, ci doar să fie bine copt pe margini, iar în mijloc să fie ca un jeleu. Oricum, se mai încheagă pe măsură ce se răcește. Dacă stă prea mult la cuptor, chiar și 5 minute în plus, se crapă și va fi ușor inestetic. Dar chiar și asta se rezolvă... cu o glazură de fructe sau un strat generos de ciocolată :).

Odată scos din cuptor se lasă să se răcească la temperatura camerei. Eu de data aceasta l-am ornat cu ciorchini de coacăze roșii proaspete și peste care am cernut zahăr pudră. Se servește cel mai bine după ce a stat puțin în frigider. Este super bun, fin și aromat. Musai de încercat :).

Mai multe retete delicioase de la Simona si Radu gasiti pe blogul lor Bucatareala 2.0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu