Pui si cartofi noi la cuptor cu sos "fresh"


Reteta de lEnyedi Sandor

O reteta simpla, cu siguranta facuta de multa lume, dar mie mi-a venit azi sa fac ceva obisnuit pentru mijlocul lui florar….Pui si cartofi noi la cuptor.

Aripi de pui cu piele si pulpe inferioare dezosate si depielitate: se asezoneaza cu sare si piper amestec, se lasa 15 minute la hodina. Intr-o tigaie incinsa (foarte incinsa) se pun 2-3 linguri de ulei de masline, carnea se prajeste cate 2 minute pe fiecare parte (pana se formeaza o pojghita deschisa la culoare), se scoate si se pune intr-o tava, de preferat una care permite picurarea grasimii (dar nu-i musai), se toarna peste carne uleiul dupa care se presara boia dulce sau/si iute si se macina fulgi de usturoi…..se acopera tava cu folie de aluminiu si se introduce la cuptor incalzit la 160 gr.C pentru 40-45 minute…
Intre timp cartofii noi se curate bine cu o perie de unghii sub jet de apa si se taie bucati medii-mari (CU COAJA cu tot), se unge cu o pensula cu ulei de masline si se condimenteaza cu sare, piper (eu am folosit piper Cajun), boia dulce si fulgi de usturoi macinat.
Dupa cele 40-45 minute tava cu carne se dezveleste, se pune tava cu cartofii pregatiti in cuptor si se prajesc laolalta inca vreo 25-30 de minute.
Se prepara un sos fresh de smantana sau iaurt cu putina sare, usturoi, patrunjel si marar.
Se serveste ca in poza, cu acrituri (eu am folosit castraveti in otet)

Atat….simplu si exceptional!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu