Placinta cu iaurt si merisoare


Reteta de la Dana Szocs

Am auzit intamplator de aceasta placinta si mi-a placut imediat ideea.recunosc ca nu cred ca m-as fi gandit vreodata la placinta cu iaurt,dar,odata ce am descoperit-o am vrut neaparat sa o incerc si eu,dar….bineniteles in varianta mea

Am folosit:
1 pachet foi de placinta
1 kg iaurt
9 oua
4 linguri zahar brun
100 gr merisoare uscate
50 ml vin rosu
coaja de la o limeta si zeama de la o jumatate
20 gr unt topit

Am scos foile de placinta din congelator cu aproximativ o ora inainte de a incepe sa lucrez la placinta.Am uns o tava cu unt,am pus in ea cam jumatate din foi,ungand cu unt tot a 3-a foaie.

Intr-un castron am batut spuma 9 albusuri,am adaugat peste ele unul cate unul 8 galbenusuri( al 9-lea galbenus l-am pastrat pentru a unge foile deasupra),am adaugat coaja de limeta,zaharul brun,am mixat bine apoi am adaugat iaurtul.Am amestecat bine.

Merisoarele au stat cam o ora la inmuiat in vin rosu demidulce,apoi le-am scurs bine si le-am incorporat in amestecul pentru placinta.

Peste primul strat de foi am pus compozitia de iaurt,apoi restul de foi,tot asa ungand cu unt tot a 3-a foaie pana am terminat cu toate foile.Deasupra am uns foaia cu galbenus,am presarat zahar brun si am dat tava la copt pana cand foile s-au rumenit frumos si umplutura de iaurt s-a intarit.

Am pus deasupra tavii un prosop umed si am lasat asa pana cand placinta s-a racit complet.Delicioasa placinta,nu m-as fi gandit vreodata sa fac,dar acum ca am incercat abia astept sa o fac dar in alte combinatii si cu ceva mai multe arome.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu