Prajitura cu nuca, prune si bezea


Reteta de la Dana Szocs


Prajitura asta nu cred ca va e straina,este o prajitura pe care toata lumea o face,in special cu mere si bezea,doar ca eu o ador si din aceasta cauza o fac in diverse variante de fructe si arome.Mie,aceasta prajitura imi aminteste de copilarie desi…nimeni in familia mea nu a facut vreodata aceasta prajitura cand eu eram copil,dar ori de cate ori mananc gandul imi zboara la vremea copilariei nu stiu de ce…poate pentru ca e senzationala

Am folosit:

8 oua
20 linguri ulei
16 +12 linguri zahar
20 linguri lapte
22 linguri faina
esenta vanilie
2 plicuri praf de copt
1 kg prune
1 lingurita scortisoara
1/2 lingurita anason macinat
1/2 lingurita nucsoara
2-3 linguri zahar
200 gr nuca

Am separat galbenusurile de albusuri,galbenusul l-am amestact cu zaharul si esenta si l-am mixat pana cand zaharul s-a topit complet,am adaugat apoi uleiul,laptele,faina si praful de copt,am amestecat bine si aluatul astfel obtinut l-am pus intr-o tava tapetata cu ulei si faina si l-am dat la copt la foc mic.

Prunele le-am taiat felii,le-am pus intr-o cratita impreuna cu anasonul,scortisoara,nucsoara si zaharul si le-am lasat la foc pana cand s-au inmuiat bine,apoi le-am dat deoparte sa se raceasca putin.

Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare,am adaugat peste ele si 12-13 linguri de zahar,si am mixat bine pana cand am obtinut o bezea lucioasa.Dupa ce aluatul s-a copt mai bine de jumatate,am scos tava din cuptor,am pus peste blat prunele,o parte din nuca,apoi deasupra bezeaua si restul de nuca si am dat iarasi prajitura la cuptor pana cand bezeaua s-a rumenit frumos.

Am lasat prajitura sa se raceasca bine si apoi am portionat-o…in opinia mea asta e prajitura copilariei…merita sa o incercati!

Pofta mare!

Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu