Trigoane cu caise si ricota


Reteta de la Dana Szocs


Retetele cu foietaj in opinia mea sunt cele care te pot salva de la dezastru adica musafiri nepoftiti sau…o disperata pofta de dulce intr-un moment in care timpul e foarte limitat.Pentru ca in weekend imi place tare mult sa imi incep ziua cu o plimbare la piata,sambata am cumparat o gramada de fructe,printre care si aceste caise,care din ce am vazut nu se comportau foarte bine,probabil fiind culese de ceva timp,asa ca am ales sa le includ in acest desert pentru a nu se strica. 

Am folosit:
2×450 gr aluat foietaj
1 kg caise
4-5 linguri zahar
250 gr branza ricota
1 lingurita flori de lavanda
2 linguri apa de flori de portocal
1 ou pentru uns

Caisele le-am spalat si apoi le-am taiat in felii mici,le-am pus intr-o cratita impreuna cu apa de flori de portocal,florile de lavanda si zaharul si le-am lasat pe foc pana cand au fiert si s-a ingrosat,asa ca o dulceata. Am dat apoi cratita la racit si dupa ce caisele au ajuns la temperatura pe care o vroiam (sa nu fie foarte fierbinti) le-am amestecat cu branza ricota si astfel am obtinut o delicioasa umplutura pentru aluatul meu.

Aluatul l-am taiat in patrate,le-am uns pe margini cu ou,am pus umplutura in mijloc si apoi am apsat pe margini pentru a se lipi am uns cu ou si deasupra si le-am dat la cuptor pana cand s-au rumenit frumos. Pe o parte din ele am ales sa presar zahar pudra,insa merg si fara daca vi se par deja prea dulci.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu