Tort cu zmeura si piersici


Reteta de la Dana Szocs


Mi-am dorit tare mult sa fac un tort din piscoturi,recunosc ca m-a ajutat si perioada asta in care gasesti usor fructe delicioase,asa ca m-am gandit sa incerc si sa vedem ce va iesi.Acum dupa ce mi-am si gustat creatia,as mai imbunatati cate ceva,dar in mare sunt chiar mandra de acest preparat,este aspectuos dar si foarte bun si racoritor.

Am folosit pentru blat:
400 gr piscoturi
500 ml suc de compot de piersici
Pentru crema:
2 oua intregi
6 galbenusuri
2 linguri mari de miere
coaja si zeama de la o lamaie
3 foi gelatina
Pentru compot:
6 piersici mari
2 stelute de anason
3 linguri zahar
2 linguri apa de trandafiri
in plus:400 ml frisca lichida
500 gr zmeura proaspata

Am spalat si taiat piersicile in felii potrivite ca si marime si le-am pus la foc intr-o craticioara impreuna cu apa de trandafiri,2 stelute de anason, 200 ml apa si 3 linguri de zahar.Le-am lasat sa fiarba pana cand piersicile s-au inmuiat,apoi le-am, strecurat si am pus siropul la racit.
Crema: Am pus intr-un castron metalic 2 oua intregi,6 galbenusuri si 2 linguri generoase de miere,coaja si zeama de la o lamaie, si le-am pus la aburi,unde am amestecat mereu aproximativ 10 minute pana cand crema s-a legat si s-a ingrosat un pic.Dupa ce am luat crema de pe foc,am adaugat foile de gelatina (inmuiate in prealabil in apa rece conform indicatiilor de pe ambalaj),am amestecat pana cand gelatina s-a dizolvat,apoi am lasat crema sa se raceasca.
Piersicile racite,le-am curatat de pielite,apoi le-am blenduit pana cand am obtinut un piure mai gros. Am adaugat acest piure peste crema de oua racita si am amestecat bine pentru a se omogeniza.
Am luat o forma de tort si am tapetat-o de jur imprejur si la baza cu piscoturi inmuiate in siropul de la compot,am adaugat apoi cateva linguri de crema,apoi un strat de frisca batuta bine,un strat de zmeura proaspata,am continuat apoi cu piscoturi,crema,frisca si zmeura pana cand am terminat toate ingredientele :).Deasupra am decorat tortul cu zmeura proaspata si frunze de menta si l-am lasat la racit pana a 2-a zi.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu