Prajitura cu nuca si gem de prune





 Reteta de la Maria Udrea

INGREDIENTE:

Pentru foi:
2 galbenusuri
200 gr unt
2 linguri untura solida
5 linguri zahar
200 ml apa minerala
2 plicuri garant pentru aluaturi dospite
200 gr nuca macinata fin
800 gr faina
sare

Pentru umplutura:
2 albusuri
2 linguri zahar
zeama de la 1/2 lamaie
coaja de lamaie
100 gr nuca macinata mai grosier
sare

MOD DE PREPARARE:
Nu am retinut gramajul unui plic de garant pentru aluaturi dospite, dar era indicat pentru 375 g faina.
Pentru aluat, frecam untul impreuna cu untura si zaharul pana la diluarea zaharului(eu obisnuiesc sa folosesc lingura de lemn).
Adaugam galbenusurile, sarea, nuca macinata, apoi apa minerala si incepem sa incorporam faina impreuna cu garantul pentru aluaturi dospite.
Iese un aluat usor sfaramicios din cauza nucii.
Impartim aluatul in doua parti si intindem prima parte in tava tapetata cu hartie de copt.
Eu am folosit o tava de 26/40 cm.
Pentru umplutura, batem albusurile spuma cu putina sare, adaugam treptat zaharul, zeama si coaja de lamaie, apoi nuca macinata si in final gemul de prune.
Intindem compozitia obtinuta peste foaia din tava, nivelam si acoperim cu cealalta foaie de aluat.
Intepam foaia cu o furculita din loc in loc si dam tava la cuptor pentru 40 de minute la 180 de grade.
Lasam prajitura sa se raceasca bine, apoi portionam.
Noi nu am avut rabdare si am taiat pe la colturi, dar gemul este usor cursiv daca se taie calda.
Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu