Chiftelute cu sos de rosii si busuioc


Reteta de la Dana Szocs

Saptamana aceasta daca tot a avut inclus un weekend prelungit,am profitat din plin si am tot incercat retete noi,care mi-au venit in minte,se pare ca am avut si ceva inspiratie deoarece desi am gatit mult parca tot nu mai avem nimic pregatit acum pentru a manaca ceea ce inseamna ca a fost bun si s-a mancat,iar asta nu poate decat sa ma bucure Desi nu sunt o mare adepta a rosiilor in mancare,am avut totusi pofta sa fac un sos de rosii cu busuioc pentru ca imi imaginasem ca iese bun si nu m-am inselat,a fost o mancarica apreciata de ai mei dar chiar si mie mi-a placut tare mult.

Am folosit pentru chiftele:
500 gr carne macinata de porc
500 gr carne macinata de vita
2 oua
2 linguri gris
1 lingurita tika masala
1 lingurita sos de stridii
1 lingurita sos de ardei iuti
1 lingurita chimen macinat
1 usturoi verde si 1 catel
6-7 frunze busuioc
Pentru sos:
800 gr rosii fara pielite taiate cubulete (Cirio)
7-8 frunze busuioc tocate marunt
1 catel usturoi
1 lingurita pasta de creveti
1 lingurita curry praf
1 lingurita zahar
sare,piper

Chiftele: Carnea am amestecat-o si apoi am pus-o in robot impreuna cu ouale,grisul,sosul de stridii,sosul de ardei iuti,condimentele ,usturoiul si busuiocul tocate marunt,si le-am maruntiti putin pana cand carnea a devenit mai fina si ingredientele s-au amestecat complet.

Intr-o tigaie am incins 2 linguri ulei si am prajit pe rand chiftelele formate,pana cand s-au rumenit frumos pe ambele parti.

Sosul: Am pus in robot rosiile din conserva,busuiocul tocat marunt si le-am amestecat bine pana cand s-a format o pasta.Intr-o craticioara am pus o lingura ulei de masline,usturoiul tocat marunt,condimentele si le-am lasat sa se prajeasca usor cateva secunde la foc iute,apoi am adaugat pasta de rosii cu busuioc si am lasat sosul sa fiarba 6-7 minute,am asezonat apoi cu sare si piper dupa gust si inainte de a stinge focul am pus o lingurita de zahar si am amestecat bine.

A fost o mancarica delicioasa pe care va recomand cu drag sa o incercati.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu