Aluat de foietaj cu branza sarata





 Reteta de la Maria Udrea

Ingrediente:
1 ou
120 ml apa rece
120 ml ulei
150 gr unt
1 lingura otet de vin
150 gr branza sarata
600 gr faina

Mod de preparare:

De regula la aluat se pune doar galbenusul, mai ales daca nu folosim aluatul imediat.
Eu pun si albusul pentru ca ajuta la elasticitatea aluatului, iar otetul ajuta la fragezirea acestuia.
Batem oul bine, pana se amesteca albusul cu galbenusul, apoi adaugam trptat uleiul si frecam ca la maioneza.
Adaugam apoi otetul si apa rece si incepem sa incorporam faina.
Framantam un aluat nu prea tare, atat cat sa nu fie lipicios.
Untul trebuie tinut la temperatura camerei.
Branza o dam pe razatoarea mare.
Intindem aluatul pe masa infainata si vom infaina de asemeni sucitorul.
Incercam sa intindem aluatul cat de subtire putem, apoi vom ungem 2/3 din aluat cu unt si vom presara branza rasa deasupra. Pliem partea de aluat neunsa peste jumatate din partea unsa si presam usor cu mainile, apoi pliem partea pe care am presat-o peste cealalta parte unsa, nu facem invers ca se imprastie branza.
Din nou presam aluatul si incercam sa mai intindem marginile, apoi ungem iar 2/3 din aluat cu restul de unt si presaram branza apoi impachetam aluatul cum am procedat anterior.
Acoperim aluatul cu o folie, apoi il dam la rece cel putin o ora inainte de a-l folosi.
Trebuie sa se intareasca untul.
Se poate utiliza pentru saleuri, placinte, cremsnit si alte deserturi sau aperitive.
Eu am adaugat si coaja rasa de lamaie si portocala pentru ca l-am intrebuintat la cremsnit si l-am vrut aromat.
Sare nu mai adaugam intrucat este branza suficient de sarata.
Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu