Gogosi pufoase cu gem de capsuni

]

Reteta de la Dana Szocs


Ma tot gandeam ce sa mai fac dulce,ceva ce nu am facut de mult,ceva aromat si gustos,dar nu foarte costisitor si mi-a venit ideea cu gogosi,mai ales ca eu nu am facut gogosi niciodata pana acum…nu stiu de ce ,dar…nu am mai facut. Iubi a vrut gogosi care sa aiba gemul inauntru…sa nu mai muncim dupa ,ci doar sa mancam,asa ca am cautat ceva idei pe Google si am gasit pe neinakitchen.blogspot.com o reteta in care gemul se pune inainte de a praji gogosile.Reteta de aluat…este dupa gustul meu,de pe acest blog inspirandu-ma pentru tehnica de ansamblare a gogosilor cu gem

Am folosit:
1 kg faina
2 plicuri drojdie uscata
8 linguri zahar
1/2 lingurita scortisoara
2 lingurite coaja de lamaie
esenta vanilie
4 oua
400 ml lapte
un praf de sare
gem de capsune

Am incalzit putin laptele,apoi am pus drojdia intr-un castronel,peste ea am pus putin zahar (acesta are rolul de a activa drojdia),o lingurita de faina si 50 ml lapte.Am amestecat bine pentru a dizolva drojdia si am lasat deoparte sa creasca putin.

Intr-un castron mare am pus 1 kg faina,coaja de lamaie,restul de zahar,esenta de vanilie,sarea si am amestecat putin,ouale le-am batut bine separat si le-am adaugat apoi,dupa ce a crescut maiaua,am adaugat-o si pe ea si am trecut la framantat adaugand treptat si restul de lapte. La inceput aluatul este foarte lipicios,dar trebuie framantat pana cand nu se mai lipeste de mana.La mine nu cred ca a durat mai mult de 5-7 minute.
Am lasat apoi aluatul sa dospeasca la loc cald,aproximativ 1 ora si jumatate.

Dupa ce aluatul a crescut frumos,am luat o bucata din el,am intins-o cu sucitorul pe masa de lucru,(nu foarte subtire,dar nici gros),si cu un pahar am dat forma gogosilor.Pe o bucata de aluat am pus putin gem,am uns marginile cu lapte si am adaugat peste o alta bucata de aluat,apasand usor marginile pentru a le “suda”.Am mai lasat cam 20 minute gogsile formate la dospit si apoi le-am prajit in ulei bine incins,pana s-au rumenit frumos.Le-am scos pe o hartie absorbanta si le-am pudrat cu zahar.Si am continuat asa pana cand am terminat tot aluatul

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu