Tarta de ciocolata cu blat de biscuiti si nuca


Reteta de Maria Udrea

Este un dulce tare bun pentru amatorii de ciocolata multa. Si este usor de facut fiid fara coacere.

INGREDIENTE:

Pentru blatul de biscuiti:
300 gr biscuiti
300 gr nuca maruntita
200 gr unt
200 ml lapte
1 lingura zahar
sare

Pentru crema de ciocolata:
400 gr ciocolata de menaj
500 ml frisca lichida
2 linguri cacao
esenta de cafea
10 gr gelatina
50 ml apa
sare

Pentru ornat:
stafide
miez de nuca

MOD DE PREPARARE:

Biscuitii si nuca le-am pus pe un fund de lemn si le-am tasat cu ajutorul sucitorului, dar nu am sfaramat de tot.
Eu am folosit niste biscuiti mai dulci si care s-au sfaramat imediat, mergeau sfaramati chiar cu mana.
Am pus totul intr-un bol.
Laptele l-am pus pe foc impreuna cu untul si un varf de lingurita de sare si o lingura de zahar, nu mai mult pentru ca sunt biscuitii dulci.
Cand s-a topit untul am adaugat laptele fierbinte peste biscuiti si nuca si am omogenizat bine.
Am tapetat cu aceasta compozitie o tava de tarta cu diametrul de 26 cm, unsa cu putin unt si am dat imediat la rece.
Frisca lichida impreuna cu ciocolata, cacaoa si putina sare, le-am pus intr-un vas pe foc si am amestecat continuu pana la topirea ciocolatei, apoi am dat vasul la rece.
Gelatina am pus-o la hidratat in 50 ml apa.
Cand s-a racit compozitia cu ciocolata am introdus mixerul si am frecat pana a devenit spumoasa.
Am topit gelatina la foc mic si am amestecat-o cu crema de ciocolata imediat ce am ridicat de pe foc.
Am rasturnat crema de ciocolata peste blatul de biscuiti, am nivelat si am ornat cu cateva stafide hidratate in apa si miez de nuca, apoi am dat la rece pentru o ora.
Ciocolata mea de menaj fiind cam dulce nu a mai necesitat adaos de zahar, dar noi fiind amatori de ciocolata mai amaruie, am adaugat cele doua linguri de cacao.

A iesit un deliciu!

Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu