Minciunele


Reteta de Maria Udrea
Nu stiu cum este reteta originala de minciunele, dar eu asa am invatat-o de la mama mea. Ea facea aluatul ca de clatite, dar cu lapte batut si nu punea praf de copt sau altceva sa ajute la crescut, eu am pus totusi putin bicarbonat, ca am vrut sa devina sfaramicioase daca raman de pe o zi pe alta.

INGREDIENTE:
2 oua
400 gr iaurt
5 linguri zahar
1 lingurita sare
900 gr faina
1 varf lingurita bicarbonat
coaja rasa de portocala
esenta de portocala
1 lingura zahar pudra
200 ml ulei pentru prajit

MOD DE PREPARARE:

Intr-un bol, se freaca ouale impreuna cu zaharul si sarea, pana se lichefiaza apoi se adauga iaurtul, coaja rasa si esenta de portocala, apoi incepem sa incorporam faina amestecata cu bicarbonatul.

Amestecam totul in bol, apoi rasturnam pe masa de lucru, adaugam faina si framantam pana cand aluatul nu se mai lipeste de maini.

Invelim aluatul intr-o folie si il lasam la odihnit 30 de minute.

Dupa scurgerea timpului, ungem masa cu putin ulei si intindem aluatul in foi subtiri cat lama unui cutit, dar cea de langa maner.

Decupam aluatul in dreptunghiuri nu prea mari.

Facem o incizie la mijlocul dreptunghiului si trecem un capat al acestuia prin incizie, rasucind usor sa-i dam o forma ca de fundita.

Punem uleiul la incins, iar cand incepe sa sfaraie scufundam minciunelele in ulei si le prajim pe ambele parti, cate un minut, pana se rumenesc frumos.

Le scoatem intr-o sita, iar cand se racesc le pudram cu zahar.

Au iesit 55 de portii.


Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu